דרמה מסוג זה מתרחשת לא אחת על רקע מאבקי ירושה בתוך משפחות, אבל במעט מאד מקרים קורה שאחד מבני הזוג חובר למשפחתו ויוצא נגד אשתו. במקרה שלפנינו, בני הזוג שנישאו לפני 25 שנים, ניהלו אורח חיים רגיל עד לחודשים האחרונים. בחודשים אלה סעד הבעל את אמו החולה כמעט בכל יום במשך לא מעט שעות.

האישה, לדברי בעלה, קיבלה את זה שהוא מקדיש זמן רב לאמו ואף סועד אותה לא מעט שעות במהלך היממה. הבעל, באמצעות עוה"ד שרין סולן הדגיש כי השינוי חל מיד לאחר שאמו נפטרה. "כבר בשבעה היא דיברה עם אחי על הירושה שאני ואחי נחלק בינינו. "אתם תהיו מיליונרים ממה שתקבלו", הטיחה האישה, עובדת בתחום החינוך בארץ, לעבר הגיס שלה.

שרין סולן (צילום: יח''צ)
שרין סולן (צילום: יח''צ)

בעקבות דברים אלה, מספר הבעל, גם הוא מתחום החינוך, כי אחיו דרש ממנה שלא להגיע ליום האזכרה ה-30 לטקס גילוי המצבה. "היא חיפשה את השלל וחילקה אותו כשאנחנו עדיין נסערים ממות אמנו", סיפר הבעל לעוה"ד סולן. "מיד לאחר השבעה, בחרתי להעביר לאשתי את המסר הברור שהיא ואני לא יכולים להמשיך לחיות יחד כשכל מה שעמד לנגד עיניה היה הכסף שהורישה אמי". עוה"ד סולן טענה כי ההחלטה שלא לאפשר לאישה להגיע ליום האזכרה היא לגיטימית, אבל בכל מה שקשור לרצון של האישה לקבל כתובה - הדרך עדיין ארוכה ולבטח הטענה שלה כי היא זכאית לכתובה, אין לה על מה להסתמך.

דורשת כעת את הכתובה (צילום: Shutterstock)
דורשת כעת את הכתובה (צילום: Shutterstock)

בדיון הראשון שנערך בנושא הכתובה, טענה האישה כי בגלל שפגעו בה במזיד במהלך השבעה ובמהלך חודש האבל, גרמו לה בני משפחתו של בן הזוג נזק קשה ולכן היא זכאית לפיצוי ומלוא הכתובה. בני הזוג נשלחו להגיע לסוג של פשרה בטרם יגלוש הדיון ביניהם גם לבית המשפט לענייני משפחה, שם המאבק עשוי להתרחב.