מדענים טענו שהם יכולים "לרפא" התקרחות בעקבות גילוי של גן "איש המערות", אשר גרם לאבות אבותינו להצמיח שיער. במסגרת המחקר, התגלה כי בני האדם הם ברובם חסרי שיער - ולמרות שיש בכל אחד מאתנו את הגן, האבולוציה השביתה אותו.

החוקרים אמרו כי פריצת הדרך תצמיח מחדש שיער אצל אנשים קירחים, ובנוסף גם כאלה שעברו טיפולי כימותרפיה או הסובלים מהתקרחות. ד"ר נתן קלארק מאוניברסיטת יוטה, ארה"ב, אמר: "כמה שינויים גנטיים עשויים להיות אחראיים לאובדן השיער".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כך נמנע מהתקרחות בעתיד הקרוב (צילום: אינג'אימג')
כך נמנע מהתקרחות בעתיד הקרוב (צילום: אינג'אימג')

הוא הוסיף: "נקטנו בגישה יצירתית של שימוש במגוון ביולוגי כדי ללמוד עוד על הגנטיקה שלנו". קודים גנטיים רבים מ-62 בעלי חיים שונים הושוו במטרה לגלות מדוע אנו שונים מהקוף והגורילה. ד"ר אמנדה קובלצ'יק, מאוניברסיטת פיטסבורג, אמרה: "יש מספר רב של גנים שאנחנו לא יודעים עליהם מספיק. אנו חושבים שיכולים להיות להם תפקיד נהדר בסיוע צמיחת השיער ותחזוקתו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

דווח בעבר כי אנשים הסובלים מנשירת שיער עשויים לזכות בסיכוי להצמיח את שיערם בחזרה, שכן תכשיר חדש זכה לשבחים לאחר הפקת תוצאות מדהימות. מחקרים הראו כי כמעט מחצית מהאנשים שהשתמשו באותו התכשיר זכו לצמיחת שיער מחודשת תוך שישה חודשים בלבד.