הזרקות הבוטוקס חוללו מהפכה של ממש בגישה למניעה ולטיפול בקמטים, אולם כוכבת רשת בשם אלאינה ריאן חשפה שיטה שעשויה להחליף את המזרקים בקליפות בננה. 

באחד הסירטונים שפרסמה ריאן שהגיעה קרוב לשני מיליון צפיות, היא תיעדה את עצמה כשהיא משפשפת קליפת בננה על פניה החשופות, וטענה כי כי יש להם את אותם יתרונות כמו בוטוקס. "זה מה שאני עושה כבר שנים וזה מגעיל, אבל זה בוטוקס טבעי וללא קמטים”, אמרה. עד מהרה הפך הסרטון לוויראלי, כשנשים אחרות תיעדו עצמן מנסות את השיטה החדשה. 

@jnitav @alaynaryan1979 and to think I almost made banana bread! 😅 #bananas #bananamask #fyp #natural #botox #skincare #diyskincare #bananapeels #knowledgeispower #educateyourself #fypシ #jnitav ♬ original sound - alaynaryan1979


 
בסירטון ויראלי אחר שצבר למעלה מ-480,000 צפיות, משתמשת בשם jnitav ניסתה את אותה השיטה על פניה וטענה שככל שהבננה מכוערת וחבוטה יותר, כך העור ייראה טוב יותר. לאחר מכן היא הורתה לצופים להשאיר את שאריות הקליפה על פניהם למשך 15 עד 20 דקות ולאחר מכן לשטוף את הפנים במים קרים ולמרוח קרם לחות.

@alaynaryan1979 #natural #botox #gonatural ♬ original sound - alaynaryan1979

אישה אחת טענה שהיא משתמשת בפרי על עורה כבר 75 שנים בתקווה להיראות טוב יותר. אחר כתב, "כשהייתי בסינגפור קיבלתי עצה מבחור ברחוב שהוא אמר לי לעשות את זה. העור שלו היה ללא רבב והוא נשבע שהוא מעל גיל 70". גולש נוסף כתב: "סבתא שלי נהגה לעשות את זה, היא לימדה אותי את זה כילד."

ד"ר מונה מיסלנקר, רופאת עור מאוהיו, ציינה כי בננות מכילות משהו שנקרא "טאנינים", שיכולים לעזור להפחית אדמומיות, להדק נקבוביות ולהפחית דלקות. "למרות שיש מרכיבים מסוימים כמו סלרי וליים שיכולים לגרום לפריחה היפר-פיגמנטית הנקראת phytophotodermatitis, בננות לא יכולות לגרום לפריחה שכזו, כך שהסכנה מפני השימוש בשיטה הזו היא רק לאנשים שאלרגיים", אמרה ד"ר מיסלנקר. 

עוד הוסיפה כי "הבוטוקס פועל ברמה שרירית  עמוקה כדי למנוע ולהפחית את הופעת הקמטים על הפנים שלנו, ולכן יש השפעה נמוכה יותר לרכיבים טבעיים בהשוואה לרעלן עצבי (נוירוטוקסין)".