בהגרלת הלוטו, מתאריך 14/01/2023, הפרס השני היה גבוה במיוחד ועמד על 3,750,000 ₪ בלוטו ועד 7,500,000 בדאבל לוטו. בהגרלה זו זכו שלושה בפרס השני. אחד במסלול הרגיל, אשר זכה בסכום של 1,250,000 ₪ ושניים נוספים במסלול הדאבל לוטו, אשר זכו בסכום כפול על סך 2,500,000 ₪ כל אחד. 

ביום שני, יומיים לאחר ההגרלה, הגיעו זה אחר זה, בהפרש של דקות, שני הזוכים בפרס השני במסלול הדאבל לוטו. תחילה הגיע הזוכה הראשון, גבר בתחילת שנות ה־30 לחייו, המתגורר באזור השפלה. הוא סיפר: "אני משתתף בהגרלת הלוטו לעיתים רחוקות. לפני שבוע, במקרה עברתי ליד דוכן של מפעל הפיס, ומשהו בי שאני לא יכול להסביר בדיוק מהו, משך אותי לנסות את מזלי ולשלוח טופס. לא היו לי ציפיות מיוחדות, בטח שלא חשבתי על פרס בסדר גודל כזה. יום לאחר ההגרלה, נכנסתי ליישומון של מפעל הפיס על מנת לסרוק את הטופס".

לוטו (צילום: dylan nolte,Unsplash)
לוטו (צילום: dylan nolte,Unsplash)

"לאחר הסריקה קבלתי הודעה שזכיתי בפרס. מרוב התרגשות והתלהבות מעצם הזכייה הורדתי כמה אפסים והייתי בטוח שזכיתי בסכום של 2,500 ₪. משום מה חשבתי ששלוש הספרות האחרונות, שהיו אפסים, מייצגים אגורות. כל האפסים בלבלו אותי לרגע. אחרי דקה, כדי להיות בטוח, סרקתי שוב את הטופס, ואז הבנתי בפעם הראשונה שזכיתי ב־2,500,000 ₪". 

"באותו רגע הייתי בעננים. דבר ראשון שעשיתי, לפני שהתקשרתי לספר לאשתי, הוא להשמיע לעצמי את השיר 'מיליון דולר' של נועה קירל. זה נשמע מצחיק אבל פשוט האזנתי לשיר בקולי קולות, רקדתי עם עצמי והתקשרתי לאשתי לבשר לה: 'אהובתי, הסירי את כל הדאגות! אנחנו מסודרים!'. אשתי ההמומה, לא הבינה במה מדובר, רק שמעה ברקע את המוזיקה ואותי מדבר לא הכי ברור. הסברתי לה שהצלחתי לנחש בדאבל לוטו שישה מספרים, והייתי ממש צריך להישבע לה שמדובר בדבר האמיתי ולא בהלצה".

מפעל הפיס (צילום: פלאש 90)
מפעל הפיס (צילום: פלאש 90)

 
כשנשאל מה בכוונתו לעשות עם כספי הזכייה ענה: "לפני שנה התחתנו ואנחנו גרים בדירה שכורה. כעת נוכל לרכוש לעצמנו נכס למגורים. אנחנו אנשים צנועים, והשמחה שלנו כעת היא שנוכל להמשיך מעתה את חיינו עם קצת פחות דאגות". דקות ספורות לאחר שנפרדו אנשי מפעל הפיס מהזוכה, הגיע הזוכה השני באותה הגרלה, שאף הוא זכה במסלול הדאבל לוטו בסכום של 2,500,000 ₪. הזוכה, רווק בזוגיות בשנות ה־40 לחייו, בעל עסק בתחום הקמעונאי ממרכז הארץ, הפתיע מאוד את אנשי מפעל הפיס כשסיפר שזוהי הפעם הראשונה, אי פעם, שהוא משתתף בהגרלת הלוטו.

"אף פעם לא שלחתי טופס לוטו. זאת הפעם הראשונה שלי ובזמן שמילאתי הייתה לי תחושת בטן חזקה שאני הולך לזכות בפרס משמעותי.  צפיתי בשידור ההגרלה בטלוויזיה, יחד עם בת זוגי. זכרתי היטב את המספרים שסימנתי שהיו בטופס, וכשהחלו המספרים לעלות בגורל, אני אומר לבת זוגי בביטחון מלא: 'אנחנו זוכים!'.

"דקות ספורות לאחר ההגרלה, נכנסתי ליישומון מפעל הפיס, על מנת לבדוק את הטופס וגם אם היו זוכים בפרסים הראשונים. ראיתי שיש סה"כ שלושה זוכים בפרס השני. בתחילה בדקתי ידנית את הטופס שוב ושוב כדי לראות שלא טעיתי. לאחר מכן בת זוגי, סרקה את הטופס ביישומון – ואז גילינו ביחד לראשונה את סכום הזכייה. לא האמנו למה שכנחנו רואים על הצג, שנינו התחלנו לצעוק ולקפוץ ולהרעיש בכל הבית".

עוד שיתף הזוכה בפרט מרגש במיוחד: "זהו פרק ב' של בת זוגי איתי. היא בעבר הייתה נשואה ויש לה ילדים, שאני קשור ואוהב אותם כאילו הם היו ילדיי. בזמן שגילינו את דבר הזכייה, הילדים היו בחדרם. מרוב התרגשות וצעקות הם התעוררו ולא הבינו מה קרה. לא התאפקנו ושיתפנו אותם. הילדים, כמובן שמחו, ואמרו לי משפט שאנצור בליבי לעד: 'הזכייה כל כך הגיעה לך. אתה עושה עבורנו כל כך הרבה, והנה קיבלת בחזרה עבור כל הטוב שאתה עושה'. התחלתי לבכות. המשפט הזה ריגש יותר מכל זכייה בלוטו."אחרי שכולנו קצת נרגענו, הבן הבכור הציע שנלך ביחד למקווה כאות תודה. אני לא אדם דתי, אבל  זרמתי עם ההצעה ולרגע אני לא מתחרט – זה היה לילה בלתי נשכח עבורי".

לוטו (צילום: ingimage ASAP)
לוטו (צילום: ingimage ASAP)

בסיום שיתף הזוכה את אנשי המפעל מה בכוונתו לעשות עם כספי הזכייה: "סכום הזכייה יעזור לי לייעל את העסק ויביא לשקט נפשי מהכיוון הכלכלי. בלי קשר, הגענו אני ובת זוגי למסקנה שזו הזדמנות להרחיב את המשפחה -  וכך אני מקווה להגשים חלום - ולהפוך לאבא".