אישה שתחגוג בקרוב את יום הולדתה ה-116, שרדה את נגיף הקורונה אחרי שחלתה לפני כשנתיים וכעת היא המחזיקה הבלעדית בשיא גינס "האדם החי המבוגר ביותר בעולם". בנוסף לכך - היא ככל הנראה האדם המבוגר ביותר בעולם שהחלים מנגיף הקורונה. עד כה, התואר היה שייך לאחות אנדריאה או בשמה הפרטי, לוסיל רנדון מצרפת, שמתה בגיל 118.

מריה ברניאס בת ה-115, נולדה בסן פרנסיסקו, ארה"ב ב-4 במרץ 1907 למשפחה קטלאנית שהיגרה לקליפורניה שנה קודם לכן, אך עברה עם הוריה להתגורר בקטלוניה כשהייתה ילדה. המשפחה קיבלה החלטה לחזור לספרד בשנת 1915 ובמלחמת העולם הראשונה, אביה של ברניאס, ג'וזף, חלה ומת משחפת.

היא נישאה לג'ואן ממורט, רופא קטלוני בשנת 1931 כשהייתה בת 23 והביאה עמו שלושה ילדים לעולם, 11 נכדים ו-13 נינים. היא איבדה מאז גם את אמה, את שלושת אחיה ואת אחד משלושת ילדיה, וכן את בעלה שנפטר בגיל 72.

ברניאס, שמתגוררת בדיור מוגן בעיירה אולוט מאז שהייתה בת 92, ניגנה בפסנתר, קראה עיתונים והתעמלה כל בוקר עד גיל 105. מנהלת בית האבות סיפרה: "מריה במצב בריאותי טוב לגילה, רק שהיא מעט מתקשה מאחר והראייה והשמיעה שלה נפגעו עם הזמן. קצת קשה לה לצאת מהחדר שלה אבל היא עדיין מסוגלת ללכת. אנחנו מטפלים בה ודואגים לה כדי שתוכל להמשיך ולהאריך שנים לצדנו".