רופאים מפריז, צרפת, נאלצו לקטוע את אחד מאשכיו של גבר בשנות ה-20 לחייו, לאחר שנפצע במהלך ההפגנות בעיר בשבוע שעבר, כך לפי עורכת דינו של האיש. תמונות וסרטונים מההפגנה שנערכה יום חמישי, הופצו ברחבי הרשתות החברתיות והציגו שוטר מכה אדם השוכב על הקרקע בין רגליו, בעוד שזה נראה אוחז במצלמה.

התקרית התרחשה במהלך גל של אלימות בהפגנה שמנתה עשרות אלפי משתתפים אשר התנגדו לתכנית הממשלה להעלות את גיל הפרישה. כמיליון בני אדם צעדו ברחבי צרפת ביום חמישי האחרון, כשביניהם גבר בן 26 שזוהה בעיתונות הצרפתית כמהנדס. לטענתו, הוא הופל ארצה, לכאורה, על ידי קצין משטרתי בזמן שצילם עימות אלים בין מפגינים לבין המשטרה. קצין אחר הסתער עליו ועל פי החשד הכה אותו בין רגליו בחוזקה והותיר אותו מוטל על הקרקע.

עורכת הדין לוסי סיימון המייצגת את בן ה-26, אמרה כי היא תגיש תלונה בשם הלקוח שלה על "אלימות בזדון על ידי אדם בסמכות ציבורית אשר הובילה להשחתת איבריו". היא הוסיפה: "השוטר הכה את מרשי כל כך חזק עד כדי שהוא איבד את אחד מאשכיו. לא מדובר במקרה של הגנה עצמית או הכרח. יש לנו את ההוכחה בתמונות שצולמו על ידי הלקוח שלי".

הרופאים קטעו את אחד מאשכיו בגלל קטטה עם שוטרים (צילום: רויטרס)
הרופאים קטעו את אחד מאשכיו בגלל קטטה עם שוטרים (צילום: רויטרס)

המהנדס מתגורר באי הצרפתי גוואדלופ, והוא "עדיין בהלם ושואל למה זה קרה לו", לדברי עורכת הדין, שחשפה כי הוא עדיין מאושפז בבית החולים. מפקד משטרת פריז, לורן נונז, הורה לחקור את הנסיבות המדויקות של התקרית וזאת מכיוון שהם מבינים כי מדובר היה בכוח מופרז מצד המשטרה, אשר לא היה בו צורך.