בני זוג תועדו כאשר הם מקיימים יחסי מין בחצר הכניסה לבית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי בתל אביב. הנהלת בית הכנסת הגישה תלונה במשטרה. האירוע החריג התרחש בשבת בצהריים בעת שבית הכנסת היה נעול, לאחר התפילה שלפני הצהריים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתיעוד שהופץ ברשתות חברתיות, נראים השניים מקיימים יחסי מין סמוך לכניסה למבנה בית הכנסת. "בעקבות התיעוד שהופץ בדקנו את מצלמות האבטחה המוצבות במתחם וראינו לתדהמתנו שאכן בני זוג צעירים קיימו יחסי מין במתחם בית הכנסת לאחר שככל הנראה, קפצו מעל שער הכניסה לחצר שהיה נעול ומצאו פינה בסמוך לכניסה למבנה", סיפר נשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב, שלמה פיבקו בשיחה עם "מעריב".

הוא הודיע: "הוגשה תלונה במשטרה ואני מקווה שיאתרו את הזוג שעשה את זה. זה לא נעים, אנחנו מזועזעים ורואים את האירוע בחומרה. מדובר במקום פרטי ובמקום קדוש". לדבריו, "אני מקווה שלא מדובר בישראלים, אולי בתיירים שלא היו מודעים להיותו של המקום בית כנסת ומקום קדוש. אבל בכל מקרה, אנחנו רואים את זה בחומרה. הזוג פרץ מבעד לשער הכניסה שהיה נעול ומדובר במקום פרטי. זה לא דבר שעושים בפרהסיה ובוודאי שלא מתחם בית הכנסת. אני מקווה שהמשטרה תאתר את בני הזוג והם יבואו על עונשם".

פיבקו ציין כי במתחם בית הכנסת הגדול מוצבות מצלמות אבטחה המרשתות את הנעשה. "המצלמות מרושתות במתחם, אבל תמיד אפשר למצוא פירצה", הוא הסביר. ב-5 בפברואר עומד להתקיים במקום טקס לציון 100 שנים להיווסדו של בית הכנסת הגדול ברחוב אלנבי 110, הנחשב לאחד מסמלי העיר העברית הראשונה וחלק מההיסטוריה של תל אביב לדורותיה.

הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרב ישראל מאיר לאו, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, הרב זבדיה כהן ובמהלכו יופיע בקטעי שירה שולי רנד. פיבקו ציין עוד כי בית הכנסת צפוי לעבור שיפוץ נרחב ו"מתיחת פנים" בהשקעה של כ-70 מיליון שקל.

העבודות יכללו את הפיכת החניון הסמוך אליו לפיאצה ושיפוצים נרחבים במבנה החיצוני של בית הכנסת ובתוכו. השיפוץ, שיתבצע עם עיריית תל אביב, נועד לשמר את בית הכנסת שהפך לאחד מסמלי ההיכר של העיר העברית הראשונה, עוד מימי תל אביב הקטנה.