גבר בשנות ה-40 לחייו, הרוויח את הונו כשהיה בשנות ה-30 לחייו כשמכר את פלטפורמת התשלומים "Braintree Payment Solutions" אותה ייסד בעצמו - בסך של 800 מיליון דולר. מאז, הוא עובד על שגרה שלדבריו העניקה לו "לב של בן 37, עור של בן 28 ויכולות וסיבולת ריאה של בן 18".

לבריאן ג'ונסון בן ה-45 יש צוות המונה 30 רופאים ומומחי בריאות המפקחים על משטר התזונה והכושר שלו, כך סיפר לגוף התקשורת בלומברג. המטרה שלו היא שכל האיברים שלו, כולל המוח, הכבד, הכליות, השיניים, העור, השיער, איבר המין ופי הטבעת - יתפקדו כמו בשנות העשרה המאוחרות שלו, כך לטענתו.

היוזמה המכונה "Project Blueprint", מחייבת את האיש להקפיד על תזונה טבעונית קפדנית בהיקף של 1,977 קלוריות ליום, פעילות גופנית יומיומית הנמשכת כשעה, פעילות גופנית בעצימות גבוהה כשלוש פעמים בשבוע, וללכת לישון בכל לילה באותה השעה. הוא אמר: "מה שאני עושה אולי נשמע קיצוני, אבל אני מנסה להוכיח שפגיעה עצמית בגוף אינה בלתי נמנעת".

ג'ונסון מתעורר בכל בוקר בשעה חמש, לוקח 24 תוספי מזון, מתאמן במשך שעה, שותה מיץ ירוק עם פפטידים, קריאטין וקולגן ומצחצח את שיניו תוך שטיפה בשמן עץ התה וג'ל נוגד חמצון. לפני השינה, בן ה-45 מרכיב משקפיים החוסמות אור כחול למשך שעתיים, והוא עוקב כל הזמן אחר השינויים ועובר הליכים רפואיים חודשיים הכוללים אולטרסאונד, MRI, קולונוסקופיה ובדיקות דם, וזאת כדי לשמור על תוצאותיו.

בזמן השינה, ג'ונסון מחובר למכונה שסופרת את מספר הזקפות שלו ובנוסף לכך, הוא נשקל מדי יום כדי לבדוק את מסת השריר, רמות שומן ואת רמות הגלוקוז בדם ושינויים בקצב הלב. אחד מרופאיו של האיש, ג'ף טול, אמר לבלובמרג: "אני מסתכל על ספורטאים וסלבריטאים הוליוודיים, ואף אחד לא עושה את מה שבריאן עושה".

בן ה-45 הסביר כי הלחץ שלו לרדוף אחר מעיין הנעורים, נבע מכך שהוא סבל מבעיות חמורות בבריאותו הנפשית והפיזית לפני שמכר את "Braintree Payment Solutions" באיביי. הוא חשף כי סבל בעבר מעודף משקל, מדיכאון ומאובדנות - תוצאה של הצטברות של מתח ושעות עבודה ארוכות.

אוליבר זולמן, רופא בן 29 שעומד בראש הצוות הרפואי המטפל של ג'ונסון, אמר כי מטרתו היא להוכיח שאדם יכול להפחית את גילם של כל אחד מהאיברים שלו בכ-25%. "אם נוכל בסופו של דבר להוכיח קלינית וסטטיסטית שבריאן ביצע את השינוי הזה, אז יהיה לזה אפקט כל כך גדול שהוא יצטרך להיות סיבתי להתערבות ומעבר למה שאפשרי מבחינה גנטית", סיכם הרופא.