מומחה הזהיר את גורמי הממשל מפני הסכנות שבניסויים בבינה מלאכותית, ואמר שיום אחד הדבר "יכול להתהפך עלינו ולחסל את האנושות - בדיוק כמו שקרה לעוף הנכחד 'דודו' שההיסטוריה שלו נותרה לוטה בערפל".

מייקל כהן, דוקטורנט באוניברסיטת אוקספורד, אנגליה, חשף יחד עם צוותו את "האיום הקיומי" הנשקף מבינה מלאכותית ואמר כי הדברים עלולים "להתהפך על האנושות" במידה והטכנולוגיה תגיע רחוק מדי. לטענת החוקרים, הדבר יכול, יום אחד "להרוג את כולם" ולא נוכל לעשות דבר בנידון - אז הגיע הזמן לנקוט באמצעי זהירות מבעוד מועד.

בינה מלאכותית (צילום: אינג אימג')
בינה מלאכותית (צילום: אינג אימג')

כהן הסביר: "עם בינה מלאכותית על-אנושית, קיים סיכון מיוחד שהוא מסוג אחר. אם לדוגמה אנו רגילים לאלף כלב באמצעות פינוקים, הוא ילמד לבצע פעולות שיובילו לכך שהוא יקבל פינוקים. אך אם הכלב מגלה היכן ארון הפינוקים - הוא יכול לקחת אותם בעצמו מבלי לבצע את הפעולות שרצינו שהוא יעשה".

עוד הזהיר החוקר כי "מרוץ החימוש" העולמי לייצור בינה מלאכותית בנשק כבר החל, והוא עלול להאיץ את הטכנולוגיה המתפתחת. חלק מהצוותים מאמינים כי הבינה המלאכותית תדרוש בסופו של דבר את התודעה כדי לפעול - כלומר, היא תוכל לחשוב ולהרגיש בצורה דומה לזו של בני האדם. הם הוסיפו כי ישנו החשש כי "כבר מאוחר מדי".

בינה מלאכותית (צילום: אינגאימג)
בינה מלאכותית (צילום: אינגאימג)

מייקל אוסבורן, פרופסור ללמידת מכונה באוניברסיטת אוקספורד, אמר: "אני חושב שהתרחיש העגום הוא מציאותי, מכיוון שבינה מלאכותית מנסה לחקות את מה שמייחד את בני האדם. אני חושב שאנחנו במרוץ חימוש של בינה מלאכותית, מבחינה גיאופוליטית עם ארה"ב מול סין, ונראה שבקרב בין חברות הטכנולוגיה אנו נוטים להתעלם מהבטיחות והזהירות - וזאת כדי להיות המתקדמים ביותר".