מומחים סבורים כי ChatGPT - מערכת בינה מלאכותית חדשה המסוגלת ליצור טקסטים - ככל הנראה תחליף כמה אנשים בכמה מקצועות. כל מה שצריך לעשות הוא לתת למערכת הנחיה, לפיה היא תוכל ליצור את הטקסט הנדרש. אם הדבר יעבוד כמתוכנן, לא נרגיש בהבדל שבין כתיבה אנושית לבין כתיבה על ידי הבוט. בנוסף, המערכת תוכל לנהל שיחות.

ההמצאה יוצאת הדופן תוכל לדבר אלינו כמו בני אדם, לכתוב שירים, לתת עצות במתכונים, לפתור חידות מסובכות ועוד. חברות מסוימות, כולל סוכנות הקריאייטיב IZSRI, כבר החלו להיעזר בבינה המלאכותית כדי להפוך משימות כתיבה לאוטומטיות. זאק סעיד, מנהל הקריאייטיב של החברה, מאמין שיותר ויותר בני אדם יוחלפו בבינה מלאכותית בשלוש השנים הקרובות. אלו העובדים שלדעתו, יאבדו את משרתם קודם:

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בינה מלאכותית (צילום: אינג אימג')
בינה מלאכותית (צילום: אינג אימג')

סופרים וכתבים

סעיד מאמין שאנשים שכותבים באופן מקוון יהיו ככל הנראה הראשונים שיוחלפו. הוא הסביר ל-Mail Online: "אנחנו עובדים לא מעט עם קופירייטרים (מי שעוסק בכתיבת רעיונות לפרסומות), ויש לא מעט דיבורים בתעשייה על החלפת כותבי התוכן בטכנולוגיית AI. חשוב לזכור שה-ChatGPT היא מערכת חינמית, בזמן שקופירייטרים אינם. הציפייה שלנו היא שעסקים קטנים בעלי ידע טכנולוגי ייעזרו בבינה מלאכותית במטרה ליצור תכנים חדשים".

קמעונאות - קופאים ומוקדני שירות

מנהל הקריאייטיב מאמין שהתחום הקמעונאי ייפגע מהבינה המלאכותית, מה שיגרום ל"פיטורם של מאות אלפי אם לא מיליוני עובדים". הוא הסביר: "כפי שראינו, קופאים, עוזרי שירות לקוחות ואפילו הקונים עצמם מוחלפים אט אט בבוטים של AI - ניתן לראות זאת באמצעות קופות עצמיות, קניות באתרי הרשתות ומענה טלפוני אוטומטי".

קופות בשירות עצמי החליפו את הקופאים (צילום: אינג'אימג')
קופות בשירות עצמי החליפו את הקופאים (צילום: אינג'אימג')

עובדי טכנולוגיה - מהנדסי תוכנה

"מערכת ChatGPT תפגע ככל הנראה גם במשרותיהם של מהנדסי התוכנה, מאחר והיא מייצרת שורות של קוד HTML ללא צורך בחשיבה ופותרת שגיאות מורכבות בקצב מהיר יותר משל בני האדם. הדבר, במידה מסוימת, מטיל ספק בעתידם של מהנדסי התוכנה", אמר.

מעצבים גרפיים

המנהל הסביר כי בינה מלאכותית יכולה ליצור גם תמונות בהתאם לדרישת המבקש. אך במקביל - מעצבים גרפיים יוכלו להיעזר בתוכנה להשראה, ולא כתחליף לעבודתם היצירתית.

לדבריו של סעיד: "למרות שעדיין נזדקק לבני האדם בתחומים רבים כמו תכנון פרויקטים ופיתוח תוכנות, ChatGPT תשמש ככלי חיוני לפתרונות ולבניית יישומים בסיסיים".

תשלוט בעולם, בינה מלאכותית (צילום: אינגאימג')
תשלוט בעולם, בינה מלאכותית (צילום: אינגאימג')