מומו הגיבון בת ה-12, קוף צר אף, גרמה לשומרי גן החיות ביפן לגרד בראשם בשנתיים האחרונות, לאחר שחיה לבד ומעולם לא הזדווגה עם זכר - ובכל זאת הרתה. למרות שחלק משכניה של הגיבון ממין נקבה הם זכריים, לכלובים יש לא מעט סורגים ורשת המפרידה ביניהם.

הגיבונית הביאה לעולם גיבון לבן בשנת 2021, ועובדי הפארק לא הצליחו להבין כיצד קרה הפלא. אך לבסוף, אחרי 24 חודשים של תהיות - שומרי גן החיות בנגאסאקי, יפן, סוף סוף גילו את האמת באמצעות בדיקת DNA. הם הזמינו חוקר שייקח דגימה מהצואה של מומו כדי לברר את ה-DNA המעורב. בנוסף, היו ארבעה מועמדים שיכולים להיות האב.

הגיבונית נכנסה להריון למרות שהייתה לבדה בכלוב (צילום: אינג'אימג')
הגיבונית נכנסה להריון למרות שהייתה לבדה בכלוב (צילום: אינג'אימג')

מפקח גם החיות, ג'ון יאמאנו, אמר ל-Vice World News: "לקח לנו שנתיים להבין איך מומו נכנסה להריון ולא יכולנו להיכנס לכלוב שלה כדי לקחת מספיק דגימות. היא מאוד מגוננת על הגור שלה ותקפה את כל מי שהעז להיכנס".

יאמאנו הסביר כי הצוות איתר חור בקוטר של תשעה מילימטרים ברשת המפרידה בין הכלוב מומו לבין הכלוב של שאיטו, קוף גיבון ממין זכר, אך אין להם הוכחות לכך שהקופים הזדווגו דרכו. "אנו מניחים שזה סביר שהם עשו את החור בעצמם".

הצוות גילה חור ברשת המפרידה בין כלוב הזכר לכלוב הנקבה (צילום: אינג'אימג')
הצוות גילה חור ברשת המפרידה בין כלוב הזכר לכלוב הנקבה (צילום: אינג'אימג')

כעת מקווים בגן החיות שמומו ושאיטו יוכלו לעבור לגור יחד. "הם צריכים לעבור לגור קודם בכלוב אחד ולהתרגל אחד לשנייה. אנו נשמח לראות אותם חיים יחד כמשפחה אחת", סיכם המפקח.