מומחים מאמינים כי האדם הצעיר ביותר שאובחן כחולה בסרטן השד - היא ילדה בת שבע. אמה של הצעירה מצ'ילה, אמריקה הדרומית, סיפרה כי גילתה לראשונה גוש חריג בחזה של בתה כשהייתה בת חמש בלבד. כשנתיים לאחר מכן, הממצא התברר כסרטן השד והקטינה עברה ניתוח להסרתו.

האם אמרה: "בזמן המקלחת, גיליתי מין כדור בחזה שלה. הרופא שאליו פניתי באופן מידי, אמר לי שלא מדובר בתופעה שכיחה ושאם הגוש יגדל, זה יכול לגרום לבעיות. רק שהוא לא אמר לי שזה סרטן. לצערי הרב, הילדה שלי הבינה במה מדובר, וכשלקחתי אותה לאונקולוג, כל מה שהיא אמרה לי זה שהיא לא רוצה להיות קרחת. מעבר לזה, היא עדיין לא מבינה שהיא איבדה שד".

המשפחה ממתינה כעת לתוצאות הבדיקות, כדי לגלות אם הגידול שלח גרורות לאזורים נוספים בגופה של הצעירה. אם התוצאות לא יראו שיפור, הוריה של בת השבע אמרו שהם ייאלצו לבקר אצל מומחים בעלי ניסיון בטיפול בחולי סרטן צעירים בברצלונה. ההמטולוג והאונקולוג המטפל בקטינה, פרנסיסקו בריגה, הסביר: "רוב הנשים המאובחנות עם סרטן השד הן בין הגילים 50 ל-60. משם זה מתחיל להופיע בתדירות נמוכה יותר, ומקרה של ילדה מתחת לגיל שבע הוא נדיר לחלוטין".

סרטן השד (צילום: ingimage ASAP)
סרטן השד (צילום: ingimage ASAP)

פליפה טאג'ל, נשיא האגודה הצ'יליאנית לחולי סרטן, הוסיף כי רופאים רבים העדיפו שלא לקחת על עצמם את התיק בגלל גילה הצעיר של הילדה.