נוסעים מזמינים מושבים במטוס מסיבות שונות - חלקם מעדיפים יותר מרווח לרגליים, אחרים רוצים לשבת ליד החלון, ויש את אלה שדואגים להיות בקדמת המטוס כדי לרדת ראשונים. אך האם יש מושב שיכול להיות בטיחותי במקרה הבלתי סביר - התרסקות? בכנות, אין צורך לדאוג כשעולים על טיסה, אבל אם אתם עדיין מוטרדים ושואלים את עצמכם איך תוכלו להיות בטוחים יותר, כדאי לכם לקרוא את זה.

לדבריו של מומחה התעופה דאג דרורי, פרופ' מאוניברסיטת מרכז קווינסלנד, המושבים האמצעיים בשורות האחרונות הם הבטוחים ביותר מבחינה סטטיסטית, למקרה שהמטוס יתרסק. "המושבים האמצעיים בטוחים יותר מאלה שבסמוך לחלון או המעבר", אמר. חקירות שנערכו ב-35 השנים האחרונות, מצאו כי שיעור ההרוגים הנמוך ביותר (28%) היה שייך למושבים האחוריים האמצעיים, לעומת 44% במושבי המעבר באמצע המטוס.

אלה המושבים הבטוחים ביותר למקרה של התרסקות (צילום: אינגאימג')
אלה המושבים הבטוחים ביותר למקרה של התרסקות (צילום: אינגאימג')

בנוסף, הוא ציין כי: "ישיבה בסמוך ליציאה יכולה להבטיח בריחה בטוחה יותר במקרה חירום - כל עוד אין אש באזור זה". עוד הסביר דרורי כי המושב הבטוח עשוי להשתנות ממטוס למטוס, אך המקרים עשויים להיות דומים עבור כל המטוסים.

המושבים האמצעיים בסוף המטוס הם הבטוחים ביותר (צילום: www.pixabay.com)
המושבים האמצעיים בסוף המטוס הם הבטוחים ביותר (צילום: www.pixabay.com)

כ-229 בני אדם מתו בשנה שעברה ב-12 אסונות והתרסקויות מטוסים ברחבי העולם, כך דיווח ה-FlightGlobal. במרץ האחרון, מתו 123 נוסעים ותשעה אנשי צוות, כאשר מטוס בואינג 737-800 של חברת צ'יינה איסטרן איירליינס התרסק. אך תאונות מטוסים אינן נפוצות במיוחד. על פי הנתונים של המועצה הלאומית לבטיחות בארה"ב, הסיכוי למות בטיסה הוא בערך אחד ל-205,552, בהשוואה לאחד ל-102 במכונית.