מומחים גילו כוכב לכת חדש בשם 'Earth 2', שלדבריהם, יכול להוות את מקום מגוריהם של החייזרים. גודלו של הכוכב המרוחק, שנקרא "וולף 1069 b", כמעט זהה לזה של כדור הארץ וסביר להניח שהוא מכיל מים בשטחו.

הטמפרטורה הממוצעת בו היא 13 מעלות, כמו באנגליה, והמדענים בטוחים שזהו המקום הסביר ביותר בו יוכלו למצוא חוצנים. הבעיה היחידה היא, שהוא נמצא במרחק 31 שנות אור מקבוצת הכוכבים Cygnus - מה שאומר שייקח לפחות שלושה עשורים להגיע אליו, אם נוכל לנסוע במהירות של 670,616,629 קמ"ש.

המקום הסביר ביותר בו יוכלו למצוא חוצנים (צילום: אינג'אימג')
המקום הסביר ביותר בו יוכלו למצוא חוצנים (צילום: אינג'אימג')

דיאנה קוסקובסקי, מנהלת צוות החוקרים במכון פלנק לאסטרונומיה בגרמניה, אמרה: "לכל האסטרונומים מטרה אחת - למצוא כוכבי לכת נוספים המכילים חיים". היא הסבירה כי כדאי מאוד להמשיך ולהשקיע בטכנולוגיה שתסייע לנו לאתר חיים למרחקים ארוכים - אם כי פריצת דרך כזו נמצאת במרחק של לפחות עשור. "כנראה שנצטרך לחכות עוד עשר שנים בשביל דבר כזה. אולי הנכדים שלנו יזכו למצוא חיים בכוכב אחר", הוסיפה.

להשקיע בטכנולוגיה שתסייע לנו לאתר חיים למרחקים ארוכים (צילום: אינג'אימג')
להשקיע בטכנולוגיה שתסייע לנו לאתר חיים למרחקים ארוכים (צילום: אינג'אימג')

הידיעה פורסמה לאחר שמומחה העב"מים, מלקולם רובינסון, אמר בראיון לדיילי סטאר: "חידת העב"מים היא אמיתית, אמיתית מאוד, היא הייתה אתנו לאורך כל הזמן הזה. אנו יכולים לראות זאת בציורי הרנסנס ובציורי מערות ישנים, הצורות והישויות המוזרות הללו". כשנשאל מה חייזרים עשויים לרצות מאתנו, בני האדם, רובינסון השיב: "יש להם תכנית משלהם, אנחנו לא יכולים לדעת, רק לשער. לא הייתי מבטיח שהם באים 'בטוב' בגלל חטיפות עב"מים שאירעו ברחבי העולם".