חברת הקונגרס בפלורידה, אנה פאולינה לונה, תפסה את כותרות ה"וושינגטון פוסט" ביום שישי האחרון. פורסם כי בחודש נובמבר 2022, שיקרה בראיון ל-Jewish Insider כשסיפרה שמשפחתה יהודייה. לא רק שלונה אינה יהודייה בוודאות, אלא גם שסבה מצד אביה, היינריך מאיירהופר שמת בשנת 2003, שירת בכוחות המזוינים של גרמניה הנאצית בשנות ה-40, כך פרסם ה"וושינגטון פוסט".

"גודלתי כיהודייה משיחית על ידי אבי", אמרה חברת הקונגרס ל-Jewish Insider והבהירה כי היא מציגה עצמה כנוצרייה. גוף התקשורת ראיין את לונה בתגובה לכך שחובבת תאוריות הקונספירציה, מרג'ורי טיילור גרין, אשר טענה כי "לייזר יהודי מהחלל" גרם לשריפות בקליפורניה בעבר, אישרה את מועמדותה לקונגרס למרות שהזדהתה כיהודייה.

לדבריה של לונה: "אם מרג'ורי הייתה אנטישמית, למה היא תמכה בי? אני לא רואה בה אנטישמית". בנוסף, חברת הקונגרס לא נרתעה מלנקוט עמדה נגד הנאצים ברשתות החברתיות, כשבשנת 2021 כתבה בטוויטר פוסט נגד "סימון" האמריקאים שלא חוסנו נגד נגיף הקורונה. "מסמנים את האזרחים שלא חוסנו כמו שיהודים סומנו בטלאי צהוב", צייצה.

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי לונה, שנחשבת כיום לאישה המקסיקנית הראשונה שייצגה את פלורידה בקונגרס, הציגה עצמה בשלב מסוים כמזרח תיכונית-יהודיה או מזרח אירופאית. בנוסף, היו גם כמה אי-התאמות בתיאור המורשת שלה, מה שהביא לחשיפת האמת.