מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Risk Analysis על ידי שני מדענים, חשף כי אוסטרליה וניו זילנד מוגדרות כ"המקום הבטוח ביותר לשרוד בו אפוקליפסה גרעינית ולעזור לאתחל מחדש את הציוויליזציה האנושית שהתמוטטה".

המחקר מצא שיש רק כמה מדינות איים שיוכלו להמשיך ולייצר מספיק מזון כדי להאכיל את אוכלוסייתן לאחר "קטסטרופה פתאומית שתפחית את אור השמש" כמו מלחמה גרעינית, הר געש או אסטרואיד שיפגע בכדור הארץ. מדינות אלה לא כוללות רק את אוסטרליה וניו זילנד, אלא גם את איסלנד, איי שלמה ונואטו. "סביר להניח שיהיו ניצולים ברחבי כדור הארץ, אפילו בתרחיש החמור ביותר", נכתב במחקר. הם השוו בין 38 מדינות איים על 13 גורמים שלדבריהם ינבאו לאילו מהן יש את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד אחרי אירוע אפוקליפטי.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

''סביר להניח שיהיו ניצולים ברחבי כדור הארץ'' (צילום: אינג'אימג')
''סביר להניח שיהיו ניצולים ברחבי כדור הארץ'' (צילום: אינג'אימג')

מחברי המחקר מצאו כי אוסטרליה וניו זילנד - שתיהן יצרניות חקלאיות חזקות והן נמצאות בחצי הצפוני של הכדור - נמצאות כעת בראש הטבלה, כאשר אוסטרליה מציגה את הביצועים הטובים ביותר בסך הכל. "אספקת המזון של אוסטרליה עצומה, עם פוטנציאל להאכיל עשרות רבות של מיליוני אנשים נוספים", נכתב על ידי החוקרים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

סין, רוסיה וארה''ב עלולות לאבד את ייצור המזון (צילום: אינג'אימג')
סין, רוסיה וארה''ב עלולות לאבד את ייצור המזון (צילום: אינג'אימג')

עוד הם ציינו כי התשתית הטובה יחסית של אוסטרליה, עודף האנרגיה העצום, הביטחון הבריאותי והתקציב הביטחוני הגבוה, הם אלה שסייעו לדחוף אותה לראש הטבלה. המחקר גם חזה שבמקרה של אפוקליפסה גרעינית, סין, רוסיה וארה"ב עלולות לאבד את ייצור המזון, עד 97% מתחת למודלים של חורף גרעיני, וייאלצו להסתמך על טכנולוגיות ייצור מזון חדשות.