כעשור לפני כן, ב-1995, אדם שעבד בחשכת הלילה, צנח מגובה של כעשרה מטרים לתוך מיכל ריק, שם נפצע באורח קשה מאוד. שעות לאחר מכן הוא חולץ אך מת מפצעיו מאוחר יותר. בנוסף לכך, השכר אותו מקבלים העובדים אינו הגון ונמוך מהמקובל.
לפי news.com.au, גלן תומפסון, עוזר המזכיר הלאומי של איגוד היצרנים האוסטרלי, ביקר במגרש הגרוטאות של צ'יטגונג בבנגלדש בשנת 2015. לאחר מכן, הוא סיפר: "יש חלקים לא ברורים המונחים בכל מקום, העובדים ללא ציוד מגן בסיסי, ללא כפפות או נעליים - וזאת למרות ההתמודדות עם כימיקלים וגזים קטלניים שנפלטים מהספינות".
אינגווילד ג'נסן, מנכ"ל ומייסד הארגון, אמר: "אנחנו עדים לשערורייה בעניין זכויות האדם כבר יותר מדי זמן". למרות שהרוב המכריע של סוחרי הגרוטאות תומך בביטול הצי הסופי בדרום אסיה, תחקיר של ה-BBC מ-2021 חשף כי 13 ספינות מבריטניה נשלחו שוב למלכודות המוות.