חשבון ויראלי במדיה החברתית TikTok, שיתף מדוע הדלתות בשירותים הציבוריים לא נוגעות בקרקע ומסתבר שיש יותר סיבות ממה שאתם עשויים לחשוב.

שירותים ציבוריים נראים לרוב באופן שונה מאלה שיש לנו בבית, עם מושבים שונים ודלתות שאינן מגיעות עד לרצפה. אך מסתבר שישנן כמה סיבות לעיצוב זה. מאת'י, שמפרסם בחשבון הוויראלי שלו תחת השם @mattypstories, משתף לעתים קרובות קליפים החושפים את הסיבות האמתיות לדברים מסוימים, והסרטון על דלתות השירותים זכה כעת ליותר מ-30 אלף לייקים. הוא הסביר: "זו הסיבה לכך שדלתות שירותים ציבוריים אינן נוגעות ברצפה".

אלה הסיבות לכך שיש רווחים בין דלתות השירותים הציבוריים לרצפה  (צילום: אינג'אימג')
אלה הסיבות לכך שיש רווחים בין דלתות השירותים הציבוריים לרצפה (צילום: אינג'אימג')

"בטח תהיתם בשלב זה או אחר מדוע הדלתות אינן מגיעות עד הקרקע. ובכן, יש כמה סיבות הגיוניות לכך", אמר מאת'י. "קודם כל, אם יהיה אי פעם מקרה חירום, יהיה קל יותר לראות מה קורה בתוך תא השירותים ותהיה האפשרות להגיש עזרה".

בנוסף, הסביר כוכב הרשת כי ישנה סיבה נוספת לכך: "חדרי שירותים ציבוריים מארחים המוני אנשים לעתים קרובות מדי, וזה מצריך ניקיון תכוף. הרווח שמתחת לדלת מקל בהרבה על ניקיון תא השירותים", אמר והוסיף: "ולבסוף, הרבה יותר זול לקנות דלת שחלק ממנה חסר, יותר מאשר דלת בגודל מלא".

הרווח יעיל גם לאוורר תאי השירותים (צילום: רויטרס)
הרווח יעיל גם לאוורר תאי השירותים (צילום: רויטרס)

הרבה מהסיבות הללו צוינו גם באתר WC Portables, השייך לחברה המתמחה בשירותים ניידים. שם פירטו כי דלתות קצרות יותר הן "אידיאליות למקרי חירום, קלות יותר לניקוי ובדרך כלל הרבה יותר זולות". לפי החברה, ישנן עוד כמה סיבות שימושיות, כמו לדוגמה "אוורור מהיר יותר של התא אחרי שימוש".