העצמים המעופפים המוזרים (עב"מים) שהופלו לאחרונה על ידי מטוסים אמריקאים, עשויים להיות קשורים ל"ציידי חייזרים", כך לדבריו של מומחה העב"מים הבריטי, ניק פופ ל"דיילי סטאר". זאת לאחר תצפיות חריגות של בלוני הריגול הסיניים בשטח ארה"ב.

במהלך עשרת הימים האחרונים, נצפו שלושה עב"מים בצפון אמריקה: אחד באלסקה, שני במישיגן והשלישי בקנדה, כשכל אחד מהם הופל על ידי מטוסי קרב. עם זאת, כפי שהסביר פופ, עיתונאי ובכיר לשעבר במשרד ההגנה הבריטי ל"דיילי סטאר": "מדובר בכישלון קטסטרופלי של המודיעין".

בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)
בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)

המומחה הדגיש כי האירועים האחרונים הנם "הזדמנויות נהדרות לחוקרי העב"מים. מדובר בזמנים מרגשים, ללא ספק. ההיסטריה של בלוני הריגול הסיניים הוחלפה כעת בהיסטריה של עב"מים", אמר בריאיון. אך נראה שהפנטגון רואה את הדברים באור אחר לגמרי

גנרל גלן ואנהרק, ראש פיקוד ההגנה האווירית והחלל של צפון אמריקה, נשאל האם הוא שולל את האפשרות כי שלושת העצמים שהופלו על ידי מטוסי קרב, הנם מחוץ לכדור הארץ. הוא אמר: "אני אתן למערכות המודיעיניות ולאנשי המודיעין להבין זאת. בשלב זה אנו ממשיכים לבדוק כל איום פוטנציאלי שמתקרב לצפון אמריקה בניסיון לזהותו".

עצמים בלתי מזוהים שפורסמו על ידי הפנטגון (צילום: צילום מסך)
עצמים בלתי מזוהים שפורסמו על ידי הפנטגון (צילום: צילום מסך)

נכון לעכשיו, אין שום עדות לכך שחייזרים ביקרו בכדור הארץ. עם זאת, ממשלת ארה"ב התייחסה לתצפיות עב"מים ברצינות רבה, כך לפי דו"ח UAP שהתפרסם ב-2021. גם פופ בעצמו לא חושב שמדובר בחייזרים, והסביר ל"דיילי סטאר" ש"הבלונים הם ככל הנראה מכשירי מעקב, אך בגלל שארה"ב מתייחסת לעב"מים - תמיד יש סיכוי למצוא משהו שלא צפינו".