בעוד שבסך הכל 900 בני אדם נדבקו בשפעת העופות מאז 1997, מדענים טענו כי שפעת מוטנטית שמדבקת בין בעלי חיים - עלולה לעבור גם לבני האדם עם שיעור תמותה של 50% מהאוכלוסייה.

מומחים רפואיים חוששים כי ההתפרצות הנוכחית של שפעת העופות בעולם, עלולה להתפשט בין בני האדם, וזאת מכיוון שהיא מדבקת כעת בין בעלי חיים נוספים. הופעתו המחודשת של נגיף H5N1 ברחבי העולם עוררה דאגה בקרב המומחים, מאחר ולטענתם, הפתוגן הקטלני נמצא כעת "צעד אחד קרוב מדי להתפשטות והדבקה של בני האדם".

שפעת העופות בסין (צילום: REUTERS/Kyodo)
שפעת העופות בסין (צילום: REUTERS/Kyodo)

מקרים של הנגיף אותרו בשועלים, לוטרות וחורפנים (מינק), ובנוסף על כך, התגלו גם ארבעה כלבי ים הנגועים בשפעת העופות בעזרת התכנית הימית Strandings Animal בסקוטלנד, כך דיווח ה-Mail. הארגון העולמי לבריאות בעלי החיים (WOAH), טען כי בעלי חיים שאינם עופות, עלולים לשמש כ"כלי ערבוב" עבור נגיפי השפעת השונים. הדבר עשוי ליצור מוטציה חדשה "ומזיקה יותר" לבני האדם.

שפעת העופות התפשטה לבעלי חיים נוספים ויכולה להגיע גם לבני האדם (צילום: אינג'אימג')
שפעת העופות התפשטה לבעלי חיים נוספים ויכולה להגיע גם לבני האדם (צילום: אינג'אימג')

בעוד ששפעת העופות השפיעה רק על 900 בני אדם מאז שהתגלתה לראשונה בשנת 1997, 50% מהנדבקים בה מתו. מהארגון נמסר: "המצב הנוכחי מדגיש את הסיכון ששפעת העופות (H5N1) מדבקת בין יצורים יונקים, וכי היא עלולה לזלוג גם לבני אדם ובעלי חיים אחרים". עוד הוסיף ה-WOAH, כי מחקרים על האופן שבו מתפשט הנגיף נמשכים.