בזמן שצוותי החילוץ הטורקים עדיין עוסקים באיתור ניצולים מתחת להריסות רעידת האדמה ההרסנית שהכתה את דרום טורקיה וצפון סוריה ב-6 בפברואר, ולמרות שחלפו מספר ימים, התעוררו לא מעט שאלות לגבי האפשרות שהנפגעים ישרדו ללא מזון וללא מים במשך ימים בקור המקפיא.

בעוד שרופאים ומומחים רבים הסכימו כי אדם יכול לשרוד ללא מים לכל היותר כחמישה ימים, אחד מהניצולים הטורקים, חוסיין ברבר בן ה-62 הסובל מסכרת, חשף כי נאלץ לשתות את השתן של עצמו כדי לשרוד, לאחר שנותר תקוע מתחת להריסות ביתו בעיר אנטקיה, מחוז האטאי, דרום טורקיה.

מה אומרת הרפואה על שתיית שתן?

אין ספק שרופאים אינם ממליצים או מייעצים לשתות שתן בשום פנים ואופן, מכיוון שהוא מכיל חומרים רעילים הפוגעים בגופנו, ומסיבה זו הוא מסולק באופן טבעי. דניז גזר, מומחה לרפואה פנימית בבית חולים במרסין, אישר כי שתן הינו נוזל רעיל. בראיון ל"רויטרס", אמר: "אנו לא ממליצים למטופלים לשתות שתן, כי הנוזל ממילא לא עונה על הצרכים שלנו כבני אדם, בנוסף לכך שהוא מכיל חומרים רעילים".

עוד ציין הרופא כי הקושי הגדול ביותר עמו נאבקו הנפגעים שמתחת להריסות, הנו הטמפרטורה הנמוכה שירדה מתחת לאפס, במיוחד במהלך הלילה. ראוי לציין כי כוחות ההצלה עדיין ממשיכים בחיפושים אחר ניצולים נוספים מתחת להריסות בעשרת האזורים שנפגעו ברעידה ההרסנית, בעוד שמספר ההרוגים ממשיך לעלות.

חיפוש אחר ניצולים בין הריסות המבנים לאחר רעידת האדמה בטורקיה (צילום: רויטרס)
חיפוש אחר ניצולים בין הריסות המבנים לאחר רעידת האדמה בטורקיה (צילום: רויטרס)