מחקר שפורסם בכתב העת The World's Journal of Men's Health, מורכב מ-75 מחקרים שנערכו בין השנים 1942 ל-2021, בהם נמדדו כמעט 56 אלף איברי מין של גברים ממגוון אוכלוסיות שונות מרחבי העולם. על פני 80 שנות מחקר, מדענים מצאו כי באופן חד משמעי - הפין מתארך עם הזמן, כאשר האורך הממוצע של האיבר גדל מ-12 ס"מ ל-15 ס"מ במהלך 29 השנים האחרונות.

"שאלת מיליון הדולר היא מדוע זה קורה", אמר ד"ר מייקל אייזנברג, מחבר ראשי ואורולוג ומומחה לפוריות הגבר בסטנפורד מדיסין ל-USA Today על עבודת המדידות שלו. המחקר שלו עוקב אחר נתונים עדכניים, לפיהם רמות הטסטוסטרון של גברים ירדו בשנים האחרונות, וספירת הזרע צנחה ב-60% ב-45 שנים, מה שעלול לפגוע בפוריות העתידית של המין הזכרי.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איבר המין הגברי גדל ב-30 השנים האחרונות (צילום: אינג'אימג')
איבר המין הגברי גדל ב-30 השנים האחרונות (צילום: אינג'אימג')

במילים אחרות, בעוד הפין מתארך - הוא הופך לפחות יעיל. אז למה איבר המין ממשיך לגדול? הרופאים, בכנות, לא ממש יודעים. ד"ר ג'יימס הוטלינג, אורולוג ומומחה לבעיות פוריות בגברים באוניברסיטת יוטה, אמר ל-USA Today: "דבר אחד ברור. אם הדברים היו הפוכים והפין היה מתקצר עם הזמן, כולנו היינו משתגעים".

מחבר המחקר, ד"ר אייזנברג, הסביר כי הצמיחה עשויה לנבוע משינויים סביבתיים כמו לדוגמה: "מזהמים, חשיפה לחומרי הדברה, כימיקלים אשר יכולים לשבש את המערכת האנדוקרינית המווסתת את ההורמונים, וניהול אורח חיים בישיבה". לדבריו, השלב הבא הוא "להסתכל על אוכלוסיות אחרות, כמו על ילדים כדי להבחין בשינויים דומים", הציע החוקר. "כמו שאנו מודדים גובה ומשקל בכל שנה ברחבי ארה"ב, כך נוכל להפוך את מדידת איבר המין לשיטתית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

להפוך את מדידת איבר המין לשיטתית (צילום: אינג'אימג')
להפוך את מדידת איבר המין לשיטתית (צילום: אינג'אימג')

מחקר זה הוא רק אחד מכל מיני מחקרים רבים על איברי רבייה זכריים שמספרם עולה בהרבה על מחקרים שנעשו על אנטומיית הרבייה של האישה.