עם הבעת פנים מצמררת, שיניים מחודדות, ידיים ושיער - יצור שכביכול אותר במעמקי ים לפני מאות שנים הצליח לזעזע את כל מי שנחשף אליו, כשכבר במשך תקופה ארוכה חוקרים מנסים לגלות מהיכן הגיע.

זמן רב האמינו כי "בתולת הים" שנראית כמו חצי אדם וחצי דמוי דג בגובה של 30 ס"מ, "נלכדה" באוקיינוס השקט מול האי היפני שיקוקו בין השנים 1736 ל-1741. המקומיים האמינו כי הייצור מעניק חיי נצח למי שיאכל את בשרו, כשחלקם אפילו האמינו שהוא זה שיעלים את מגפת הקורונה.

בשנה שעברה, אוניברסיטת קוראשיקי למדע ואמנויות, החליטה לחקור את מקורותיה של "בתולת הים" באמצעות סורק CT, כשהבדיקה הועלתה ליוטיוב. "בהתבסס על הניתוח שלנו וההיסטוריה של המומיה, אנו יכולים רק להסיק שיצור הוא כנראה מעשה ידי אדם", אמר טקאפומי קאטו, פליאונטולוג שעובד על הפרויקט ל-Vice World News.

צילומי רנטגן שערכה האוניברסיטה, הציגו כי ל"בתולת הים" אין עמוד שדרה, צלעות או עצמות שלד אחרות. עם זאת, ישנם חלקים בגופה השייכים לדגים. כלומר, הלסת והשיניים נלקחו מדג, וזרועותיה, כתפיה, צוואה ופניה מכוסות בעור דג. גם חלקו התחתון של היצור היה מכוסה בעור ועצמות דגים.

תיארוך קבע כי הדמות יוצרה בסוף המאה ה-19, כשתריסר מומיות של "בתולות ים" אחרות נמצאו ברחבי יפן והמומחים מניחים כי הן נוצרו בתקופת אדו ההיסטורית של המדינה בין השנים 1603-1868. בתקופה ההיא, מחלות כמו אבעבועות שחורות וחצבת החלו להתפשט, והמקומיים האמינו כי היצורים הם שיצילו אותם מהנגיפים ויביאו עמם מזל טוב.

"בנות ים יפניות נושאות עמן אגדה שהן מעניקות חיי נצח", אמר הירושי קינושיטה מאגודת הפולקלור שך אוקאיאמה ל-The Sun. "אומרים שאם תאכל בשר של בתולת ים, לעולם לא תמות".