שיטות הקבורה הירוקות הפכו לפופולריות במהלך השנים האחרונות, כאשר הן מותירות מעט מאוד השפעות סביבתיות באמצעות "פירוק מוחלט של הגוף כשהחזרה הטבעית שלו לאדמה מעודדת צמיחה חדשה ושיקום של מערכות אקולוגיות", כך לפי נותני השירות. בנוסף, בניגוד לתהליכי קבורה מסורתיים כמו שריפה וקבורה, הגורמים לפליטה של פחמן דו חמצני, כעת התהליך יבוצע באמצעות חומרים מתכלים בלבד.

"קומפוסטציה אנושית" המכונה גם הפחתה אורגנית טבעית, היא הנוהג של הנחת גוף מת בכלי רב פעמי עם חומרים מתכלים המסייעים להפיכת גוף האדם לדשונת לאחר מותו, מה שנתפס כאלטרנטיבה ידידותית לסביבה, מאשר קבורה או שריפה. הגוף מוכנס לכלי רב פעמי סגור יחד עם חומרים מתכלים כמו שבבי עץ, עשבי קש ועוד, והוא מתפרק בהדרגה בתהליך שאורך כחודש. הדשונת שנוצרת בסופו של התהליך, יכולה לשמש לשתילת פרחים או עצים.

@returnhomenor What is it? It is Terramation! #greenfuneral #humancomposting #terramation #deathtok #deathcare #naturalburial ♬ Secunda - Jeremy Soule

בעוד ששתי השיטות מקדמות פירוק טבעי של גוף האדם, ההבדל בין קבורה ירוקה לקומפוסטציה אנושית, הוא שקומפוסטציה מאפשרת "פירוק גופה בכלי סגור הניתן לשימוש חוזר, בעוד שקבורה ירוקה היא הצבת גופה שאינה חנוטה בבית קברות ייעודי".

בשנת 2019, וושינגטון הפכה למדינה הראשונה שמתירה "קומפוסטציה אנושית", ואחריה קולורדו, אורגון, ורמונט, קליפורניה וניו יורק. בהליך של שריפת גופה וקבורה מסורתית, משתמשים בכימיקלים כמו פורמלין, מתנול ובנזן בין שאר הרעלים במהלך תהליך חניטה, שלטענת המבקרים גורמים לנזק לקרקע, למערכות המים והגוף.

גוף האדם יהפוך לדשן שישמש לשתילים (צילום: אינג'אימג')
גוף האדם יהפוך לדשן שישמש לשתילים (צילום: אינג'אימג')

לפי נתוני איגוד מנהל הלוויות הלאומי בארה"ב, בשנת 2022, 60.5% התעניינו באפשרות הקבורה הירוקה, לעומת 55.7% בשנה הקודמת. בנוסף לרצון להתקדם לשיטות ירוקות, העלות של קבורה ירוקה היא לרוב נמוכה באופן משמעותי מזו של קבורה מסורתית אשר עלתה בממוצע כ-7,878 דולר בשנת 2022. לעומת זאת, לפי US Funerals Online, עלות "קומפוסטציה אנושית" יכולה לנוע בין 4,000 ל-5,500 דולר, כשקבורה ירוקה לעומת זאת, יכולה לנוע בין 500 ל-5,000 דולר - תלוי בבית הקברות. שוק תהליכי הקבורה הירוקה צפוי להתפתח בשנים הקרובות, כשהרווחים בשנת 2021 עמדו על 571 מיליון דולר, כשהוא צפוי לעלות ב-8.7% עד 2030.