לפי ה-XDI - הארגון המוביל בעולם בהערכת ההשפעות הפיזיות של שינויי האקלים - אזורים הנחשבים למובילים בכלכלה העולמית, מאוימים על ידי מה שיביאו איתם השינויים הקיצוניים בשנים הבאות, כך לפי דו"ח שפורסם. האם המדינה שלכם בטוחה?

מחוזות ג'יאנגסו ושאנדונג בסין, הגיעו לראש טבלת הדירוג העולמית, כשיותר ממחצית מהמחוזות ברשימה כולה - הם בסין, מה שהופך אותה למדינה בסיכון הגבוה ביותר בעולם להיפגע משינויי האקלים הקיצוניים. ארה"ב היא הבאה אחרי סין עם 18 מדינות בסיכון גבוה כשפלורידה דורגה כמדינה בסיכון הגבוה ביותר, ואחריה קליפורניה וטקסס.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גם פלורידה ברשימה (צילום: רויטרס)
גם פלורידה ברשימה (צילום: רויטרס)

מדינות נוספות המובילות ברשימה כוללות את ברזיל, פקיסטן ואינדונזיה, כשבאירופה, מדינות בעלות סיכון גבוה מקיפות את הערים לונדון (אנגליה), מילאנו וונציה (איטליה), אנטוורפן (בלגיה), הנובר (גרמניה) וליל (צרפת). הדו"ח שפורסם על ידי ה-XDI, זיהה בין 100 המדינות בסיכון גבוה גם את בואנוס איירס (ארגנטינה), סאו פאולו (ברזיל), ג'קרטה (אינדונזיה), בייג'ינג (סין), הו צ'י מין סיטי (וייטנאם), טייוואן ומומבאי (הודו).

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

סין נמצאת בראש הרשימה (צילום: REUTERS/Joe Skipper)
סין נמצאת בראש הרשימה (צילום: REUTERS/Joe Skipper)

הדו"ח הדגיש כי דרום מזרח אסיה הוא האזור שחווה ויחווה את הנזקים הגדולים ביותר, מ-1990 ועד 2050 מאשר כל מקום אחר בעולם. זו הרשימה של 20 הערים שנמצאות בסיכון הגבוה ביותר להיפגע משינויי האקלים ב-27 השנים הבאות:

ג'יאנגסו (סין)
שאנדונג (סין)
הביי (סין)
גואנגדונג (סין)
הנאן (סין)
ג'ה-ג'יאנג (סין)
אנהוי (סין)
הונאן (סין)
שנגחאי, סין)
פלורידה (ארצות הברית)
ליאונינג (סין)
ג'יאנגשי (סין)
הוביי (סין)
טיאנג'ין (סין)
היילונגג'יאנג (סין)
סצ'ואן (סין)
גואנגשי (סין)
פנג'אב (פקיסטן)
קליפורניה (ארצות הברית)
טקסס (ארצות הברית)

רשימה זו פורסמה כקריאה למנהיגי המדינות ברחבי העולם, לתעדף אמצעים שישפיעו לטובה על שינויי האקלים, וזאת כדי להגן על האזורים והאוכלוסיות מפי הסיכונים הפיזיים. הסיכונים כוללים מזג אוויר קיצוני שיגרום לשריפות חמורות או מנגד לגלי קור קיצוניים, הצפות קשות שיביאו להפסדים כלכליים, סופות הוריקן שיביאו להרס ועוד. ההערכות הן שגואנגג'ואו, בירת גואנגדונג (סין), תספוג את הפגיעה הכלכלית הקשה ביותר בעולם עד 2050.

הרשימה פורסמה כקריאה למנהיגים (צילום: Ramond A King/via REUTERS)
הרשימה פורסמה כקריאה למנהיגים (צילום: Ramond A King/via REUTERS)