מערכון ישן ומשעשע שיצר ולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, צף מחדש באינטרנט ועורר תהיות רבות. הסרטון באורך של כחצי דקה, בו נראים הנשיא וצוות רקדנים עירומין כשהם רוקדים לצלילי מוזיקה קצבית, שותף ב-28 לפברואר (אתמול) ברשת החברתית טוויטר בניסיון ללעוג לאיש בן ה-45.

בעוד שמבקריו של הקומיקאי לשעבר שהפך לנשיא ניסו ללעוג לו, גולשים רבים מרחבי העולם הגיבו באופן חיובי לסרטון. "למישהו יש את הגרסה הלא מצונזרת?", כתב גולש אחד. שני הגיב: "אם יש לך את האומץ - לך עם זה עד הסוף. אין שום קשר בין זה לבין נשיא בזמן מלחמה אכזרית".

זלנסקי עבד כקומיקאי במשך כל חייו הבוגרים, כשתחילה השתתף בתחרות קומית ארצית באוקראינה כשהיה בן 17 בלבד, לפני שבילה חלק ניכר מהקריירה שלו ככותב קומיקאי עבור מספר תוכניות טלוויזיה וסרטים. בשנת 2015, הוא יצר, הפיק וכיכב בתוכנית טלוויזיה בשם "משרת העם", בה גילם מורה להיסטוריה.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, במקום אחר היום בחייו  (צילום: רויטרס)
נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, במקום אחר היום בחייו (צילום: רויטרס)

שלוש שנים לאחר יצירת התוכנית, זלנסקי הקים מפלגה פוליטית חדשה בשם זהה לתוכנית הטלוויזיה, ובסופו של דבר זכה בנשיאות כשנה לאחר מכן, בסיבוב השני של ההצבעה לנשיאות בשנת 2019. הוא זכה ל-73% מהקולות בהשוואה ליריבו, הנשיא שכיהן באותה התקופה, פטרו פורושנקו, שזכה רק ל-25% מהקולות.