כלב חולץ ביום שלישי האחרון לאחר ששרד 23 ימים מתחת להריסות רעידת האדמה ההרסנית שאירעה בטורקיה ובסוריה. חיית המחמד העונה לשם אלכס, נשלפה מערימות הבטון וממה שנותר מביתה ליד אנטקיה במחוז האטאי שבטורקיה, כך לפי הדיווחים בתקשורת המקומית.

צוותי החילוץ היו באזור וחיפשו אחר מקום לבניית מחסה זמני לניצולי אסון הטבע, כששמעו את זעקותיו של הכלב האומלל שעוד הצליח לזעוק בכוחותיו הכמעט והאחרונים. המחלצים זחלו אל מתחת להריסות כדי לאתר את החיה המסכנה, ולאחר ניסיונות שארכו כשעה וחצי, הם הצליחו לחלץ את הכלב והפגישו אותו עם בעליו שהיה במקום. צפו ברגעי החילוץ:

בתיעוד ניתן היה לראות את הצוותים מפלסים את דרכם אל מקום הימצאו של בעל החיים וקוראים בשמו - רגע לפני שאחד מהם הגיח עם הכלב בזרועותיו. הגור כחול העיניים נראה היה מותש וחלש, והוא קיבל מזון ומים והועבר לטיפול וטרינרי בפדרציה הטורקית לזכויות בעלי החיים.

מתנדב בארגון זכויות בעלי החיים אמר לסוכנות הידיעות הטורקית כי אלכס הכלבלב איבד קילוגרמים רבים ממשקלו, אך מצבו הכללי טוב. מחוז האטאי, שבו אותר בעל החיים, הוא אחד מהמחוזות שספגו את הפגיעה הקשה ביותר בעקבות הרעידה שהיכתה את דרום טורקיה וצפון סוריה ב-6 בפברואר, כשלמעלה מ-50 אלף בני אדם נהרגו בשתי המדינות יחד.