אזרחי ליאונינג, מחוז בצפון-מזרח הרפובליקה העממית של סין, מיהרו למצוא מחסה לאחר שפורסם כי "גשם של תולעים" החל לרדת לפתע. סרטון ויראלי הציג את האזור כולו מכוסה ב"תולעים" בגדלים שונים כשהן נערמות על מכוניות. בתיעוד, התושבים נראו מתכסים במטריות כשהם ממשיכים בשגרת היום שלהם ומתהלכים תחת הממטר החריג.

בעוד שהסיבה לתופעה המבחילה טרם נחשפה, כתב העת המדעי Mother Nature Network, הציע כי הזחלים נסחפו ברוחות העוצמתיות והגיעו עד לעיירה, שם התפזרו לכל עבר. עוד צוין כי מקרים מסוג זה מתרחשים לאחר סערה כאשר חרקים נקלעים למערבולות. צפו בתיעוד:

תיאוריה אחרת קבעה כי התולעים הן בכלל פרחי צפצפה - עץ נשיר שפרחיו מזכירים את החיות המפותלות. הגולשים שנחשפו לתיעוד היו המומים אך חלוקים בדעותיהם. "אלה לא תולעים, אלה גבעולי פרחים שנשרו מהעצים", כתב גולש אחד. אחר טען כי הסרטון מזויף ונראה כמו מתיחה. "תופעה מוזרה", הגיב אדם נוסף, בעוד שאחר שקל: "אם הייתי בדרך לעבודה בזמן שגשם של תולעים יורד עליי, הייתי מת".

לפי חלק מהתיאוריות, מדובר בתולעים שנסחפו במערבולת (צילום: צילום מתוך טוויטר)
לפי חלק מהתיאוריות, מדובר בתולעים שנסחפו במערבולת (צילום: צילום מתוך טוויטר)

אירוע דומה התרחש בחודש דצמבר האחרון, כאשר תחזיות דיווחו כי "איגואנות קפואות עלולות ליפול מהעצים בפלורידה עקב טמפרטורות נמוכות".