מקרה מרגש אירע לפני מספר ימים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. אישה שעברה בצער רב לידה שקטה, זכתה להביא לעולם בן ובמחלקת היולדות היא דרשה: "הצוות שהיה לצידי בלידה השקטה יהיה לצידי גם בלידה".

חן חדד, תושבת ניצן, נאלצה לעבור לפני כשנה בדיוק לידה שקטה בהיותה בחודש שמיני בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד. מפאת נקודת הזמן בו הוחלט על ביצוע הלידה השקטה, מדובר היה למעשה בלידה לכל דבר ועניין לרבות חדר לידה וצוות רופאים ומיילדות. מספר חודשים לאחר הטרגדיה, נתבשרה חדד שהיא בהריון ומה רבה הייתה הפתעתה כאשר התברר כי תאריך הלידה המשוער הוא בדיוק שנה לאחר הלידה השקטה. עם התקרבות מועד הלידה, החליטה חן כי מי שילווה אותה בלידה יהיה אותו הצוות שליווה אותה בלידה השקטה.

האם לצד המיילדות והיילוד (צילום: באדיבות בית החולים אסותא)
האם לצד המיילדות והיילוד (צילום: באדיבות בית החולים אסותא)

ואכן השבוע, כאשר בשעה טובה ילדה חן תינוק בריא ויפה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, מי שהיו לצידה הם המיילדות טל בן ואליד ולינוי כהן גבורה, ד״ר יוסי טובבין וד"ר נעה גליק - בדיוק אותו הצוות שהיה לצידה לפני שנה.

האם הטרייה אמרה: "הבאת חיים לעולם. זה הרגע הכי משמעותי ויפה לכל אישה שבחרה ללדת, וכשם שהוא הכי יפה - הוא גם עלול להיות אולי הכי הקשה. לידה שקטה, בטח בחודשי הריון מתקדמים, היא טרגדיה קשה עבור כל אישה ומשפחתה. לנוכחות של צוות רפואי חם, אנושי ומכיל יש תפקיד קריטי באותם רגעים. היה לי ברור שמי שהיה איתי ברגע הקשה של חיי - יהיה לצידי ברגע המאושר של חיי. אני מודה להם ומודה לבורא עולם".