חוקרת וירולוגיה מולקולרית חשפה את הטעות שאנו עושים כשאנחנו מורידים מים בשירותים ואת הבעיות שנגרמות מכך. היא טענה כי שיטה אחת נפוצה להורדת המים באסלה, תמנע הפצת מיליוני חיידקים מסוכנים ברחבי הבית.

אמה הארדינג, חוקרת וירולוגיה מולקולרית ומועמדת לדוקטורט באוניברסיטת ניו סאות' ויילס, הסבירה כי ישנן נקודות מסוימות בחדר השירותים שעלינו לנקות לעתים קרובות יותר. אבל עוד לפני שאתם מכינים את הסקוץ' וחומר הניקוי, יש דרך נוספת שתוכל לסייע במניעת התפשטות חיידקים - והכל קשור לטעות שלעיל.

בעזרת פעולה פשוטה ביותר תמנעו הפצה של מיליוני חיידקים (צילום: ingimage ASAP)
בעזרת פעולה פשוטה ביותר תמנעו הפצה של מיליוני חיידקים (צילום: ingimage ASAP)

הארדינג טענה כי שנייה לפני שאתם מורידים את המים באסלה אחרי עשיית צרכים, אתם חייבים להוריד את המכסה למטה. לדבריה "חלקיקים של שאריות צואה, חיידקים רבים ועוד, יכולים להימלט מהאסלה ולהתפזר במקומות אחרים ברחבי הבית שלכם. אתם לא צריכים להיות מומחים גדולים כדי לדעת למה זה יכול לגרום. אני ממליצה לסגור את האסלה בכל פעם שמורידים את המים".

למרבה הצער, אין שיטה מהירה ויעילה מספיק לטיהור חדר השירותים. למעשה, כל האזור שסביב האסלה הוא מזוהם לחלוטין. הקרמיקה שמאחורי האסלה מכילה על פניה מיליוני חיידקים, פח האשפה, הכיור והרצפה. תארו לכם שאתם מורידים את המים כשמכסה האסלה מורם, החיידקים מתעופפים לכל עבר, ונדבקים אפילו לבגדים שלכם שאיתם אתם ממשיכים להסתובב בשאר חלל הבית. לא נעים.

גם הקרמיקה שמאחורי האסלה זקוקה לרחיצה (צילום: ingimage/ASAP)
גם הקרמיקה שמאחורי האסלה זקוקה לרחיצה (צילום: ingimage/ASAP)

ובכן, כל שעליכם לעשות הוא לשמור על אסלה מכוסה כשאתם מורידים את המים, להשתדל לנקות את חדר השירותים לעתים תכופות יותר "גם פעם בשבוע זה טוב", סיכמה הארדינג.