אם לשתי בנות סיפרה באולם בית המשפט בוולז-מלאגה, כיצד היא חשה "מאוימת כלכלית, חסרת ערך ותלותית" במהלך 25 שנות נישואיה. בתקופה זו, היא הייתה עקרת בית, גידלה את בנותיה, טיפחה את בעלה והבטיחה שהבית "יהיה נקי ומסודר תמיד".

איוונה מוראל בת ה-48 ממלאגה, ספרד, הסבירה בבית המשפט: "החלטתי לגדל את בנותיי ולדאוג לבעלי. אפשרתי לו למנף את נכסיו אך כל השנים חייתי במצוקה כלכלית. יכולתי לקנות לבנות כל מה שהן רצו אך אני לא קיבלתי דבר. הוא היה מבזבז את כספו על חפצים כמו קסדת אופנוע ב-400 יורו". מוראל התבקשה לחתום על הסכם ממון כשנישאה לבעלה בשנת 1995 - כשבאמצעותו לא נצבר לה כל רכוש משלה במהלך שניים וחצי עשורים.  בראיון לרדיו Cadena Ser, בת ה-48 טענה כי בעלה דרש ממנה שתעסוק "רק במטלות הבית מאחר והיא לא יכולה להועיל בשום דבר אחר".

בית המשפט שמע כי לאורך שנות הנישואין, האיש בנה עסק מצליח וחדר כושר, קנה לעצמו רכבים מסוג פורשה קאיין, ריינג' רובר 4X4 ומספר אופנועי ב.מ.וו. בנוסף, הוא רכש חוות שמן זית בשטח של כ-70 דונם, ששוויה הוערך ב-4 מיליון יורו. כשבתם הבכורה של הזוג הגיעה לגיל 16, אביה סירב לשלם בעבור לימודיה ולכן היא נאלצה לצאת לעבוד כדי לשלם בעצמה את שכר הלימוד.

בסופו של דבר, מוראל החליטה להתגרש מבעלה בשנת 2020, וזכתה בתחילה למחצית מביתם המשותף ולא יותר מכך. אך בהמשך, בעלה לשעבר חויב לשלם לה כ-215,000 דולר בעבור 25 שנות עבודות בבית ללא תשלום. הסכום, שחושב על ידי השופטת לורה רואיז אלמינוס, נקבע על סמך שכר המינימום הקבוע בחוק עבור העבודה שבוצעה במהלך נישואיהם, כך דיווח גוף התקשורת המקומי Nuis Diario. בנוסף, הוא חויב לשלם לה גם פנסיה בסך של כ-540 דולר לחודש וכן כ-600 דולר לכל חודש לכל אחת מבנותיו, שהן כעת בנות 14 ו-20.

מרתה פואנטס, עורכת דינה של האם לשתיים, אמרה: "פסק דין זה מייצג את עבודתן של מרבית הנשים. כדי שהבעל יוכל להמשיך בקריירה שלו, היא נשארה בבית לגדל את ילדיה. היא הייתה הצל שלו במשך שנים, עמדה מאחוריו כדי שיוכל להתרומם ולהפוך למישהו בזמן שהיא עברה התעללות והפכה להיות תלויה בו כלכלית. כשהנישואים הסתיימו, הוא התכוון להותיר אותה ואת בנותיה מאחור בלי כלום. בית המשפט קבע פיצוי הולם".

בעלה לשעבר של מוראל טען כי התכוון לחלק את רכושו בין שניהם וכעת הוא צפוי לערער על החלטת בית המשפט.