מחקר חדש שפורסם, העלה ממצא מטריד לגבי אחד הפריטים האהובים על רובנו - בקבוק משקה רב פעמי. המחקר שנערך לאחרונה מאת waterfilterguru.com שבסיסה בארה"ב, מצא שבקבוקים שנעשה בהם שימוש חוזר, יכולים להכיל פי 40 אלף יותר חיידקים ממושב אסלה ממוצע. החוקרים שבדקו בקבוקי מים שונים, כשכל אחד מהם נבדק שלוש פעמים, מצאו שני סוגי חיידקים קיימים: חיידקים גראם-שליליים וחיידק בצילוס.

חיידק גראם-שליליים יכולים לגרום לזיהומים שהופכים לעמידים יותר ויותר לאנטיביוטיקה, בעוד שסוגים מסוימים של בצילוס, עלולים לגרום לבעיות במערכת העיכול. הבקבוקים עברו השוואת ניקיון ביחס לחפצים אחרים שיש לכולנו בבית, ונמצא שהם מכילים פי שניים יותר חיידקים מכיור המטבח, יכולים להכיל פי ארבעה מכמות החיידקים שיש על עכבר המחשב ופי 14 יותר חיידקים מאלה שבקערת השתייה של חיית המחמד שלכם.

משתמשים בבקבוקי שתייה רב-פעמיים? (צילום: אינג'אימג')
משתמשים בבקבוקי שתייה רב-פעמיים? (צילום: אינג'אימג')

"הפה האנושי הוא ביתם של מספר רב ומגוון של חיידקים שונים", אמר המיקרוביולוג המולקולרי של אימפריאל קולג' בלונדון, ד"ר אנדרו אדוארדס. "זה כלל לא מפתיע שכלי השתייה מכוסים בחיידקים". ולמרות שבקבוקים רב-פעמיים עשויים לשמש כר גידול למספר גבוה של חיידקים, המיקרוביולוג של אוניברסיטת רדינג, ד"ר סיימון קלארק, הסביר כי זה לא בהכרח מסוכן. "מעולם לא שמעתי על מישהו שחלה בגלל בקבוק מים".

המומחים הסבירו שאין סיבה למהר ולזרוק את הפריט, אלא המליצו לרחוץ את בקבוק השתייה הרב-פעמי לפחות פעם ביום עם סבון ומים חמים, ולחטא אותו לפחות אחת לשבוע.

רחצו אותו בכל יום וחטאו אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')
רחצו אותו בכל יום וחטאו אחת לשבוע (צילום: אינג'אימג')