אירוע "בית החולים לדובים" של אוניברסיטת בר-אילן חוזר זו השנה ה-11: כ-10,000 הורים, ילדים וילדות כבר ביקרו בבית החולים לדובים וריפאו בעבר את הדובים והבובות שלהם, באמצעות סטודנטים וסטודנטיות שהיום הם בעצמם רופאים ורופאות שמטפלים בילדים. במתחם הפקולטה יוקמו "עמדות טיפול" מגוונות: חדר מיון, מחלקות כירורגיה, אורתופדיה, אף אוזן גרון, עיניים, לב, מוח, אורח חיים בריא, מעבדה ומציאות מדומה. בנוסף, יוקמו תחנות של מד״א, בטרם וצה״ל, ובנוסף צפויים להגיע ליצנים רפואיים שישמחו את הילדים.  
 
האירוע יתקיים ביום ב', ה-27.3, בין השעות 16:30-19:30, בפקולטה לרפואה בצפת כחלק מפעילות קהילתית-חינוכית שמטרתה להפיג פחדים של ילדים בגילאי 3-8 מטיפול רפואי ומאשפוז. פרויקט "בית חולים לדובים", מתאפשר באמצעות התנדבות ויוזמת הסטודנטים ובשיתוף עם הנהלת הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן וקרן מת"ת מייסודו של פרדי זינגר. ההורים מוזמנים להגיע בשמחה ללא עלות, ולציין את הפניה הרפואית בגינה הגיעו להתייעצות עבור הדובי/הבובה האהובה של ילדיהם, וישוחחו עם רופאים (סטודנטים וסטודנטיות לרפואה) לפי מומחיותם. בסוף האירוע כל ילד יקבל תעודת בוגר "בית חולים לדובים".

''בית חולים לדובים'', מיזם להפגת חרדה מטיפול רפואי בקרב ילדים (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)
''בית חולים לדובים'', מיזם להפגת חרדה מטיפול רפואי בקרב ילדים (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)

 
הילדים ייהנו מגישה לסטודנטים לרפואה, ויוכלו לשתף את הרופאים הצעירים לעתיד בבעיה הרפואית של הדובים או הבובות שלהם ש'נפצעו' או 'חלו', כמו כן הילדים שותפים פעילים בתהליך הקבלה במיון והבדיקה, האבחון וההפניה למחלקות השונות וחווים הדמיה של טיפול רפואי בבית חולים. במחלקות הם נחשפים לטיפול רפואי מלא, בהתאם לבעיה הרפואית, שהגדירו הילדים בטופס הקבלה לבית החולים. הסטודנטים, כרופאים מטפלים, מלווים את הטיפול בהסברים ועונים על שאלות הילדים.  

פרופ' חיים פוטרמן, דיקן הפקולטה לרפואה: "אנחנו שמחים מאד לארח זו השנה ה-11 את ילדי הגליל והוריהם לאירוע "בית חולים לדובים". אירוע נהדר זה ביוזמת הסטודנטים לרפואה ובתמיכת סגל הפקולטה הוא רק אספקט אחד מהתרומה החברתית המשמעותית של הסטודנטים ושל הפקולטה לקהילה ולאזור שאנחנו חלק אינטגרלי מהם".

מטרת הפעילות: הפגת חרדה מטיפול רפואי, בקרב ילדים (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)
מטרת הפעילות: הפגת חרדה מטיפול רפואי, בקרב ילדים (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)

 
עמית גבאי, סטודנט לרפואה, מנהל מיזם "בית חולים לדובים", אמר: "אנו הסטודנטים מתרגשים להוביל ולקחת חלק גם השנה ביוזמה הברוכה, בראשונה כדי להפיג את החששות של הילדים מצוותים רפואיים, ומטרה נוספת היא לקיים פעילות שמחה וקהילתית בתקופה זו. אנו מזמינים את כולם להצטרף לפסטיבל שלנו, ושמחים מההזדמנות שניתנה לנו לעשות את הפרויקט ולקבל ילדים מכל קצוות הארץ. אנו מקווים שהחוויה תהיה מלמדת ומהנה כאחד עבור הילדים".
 
פרדי זינגר, יו"ר קרן מת"ת, סיכם: "אנו נרגשים ומצפים לילדים שיגיעו אלינו לחגיגה, ומזמינים את כולם להגיע לאירוע בית החולים לדובים גם השנה. אירוע ייחודי, שאחת ממטרותיו בכל שנה היא חיזוק קהילת הצפון וילדיה, האירוע משלב רפואה וקהילה, ומהווה חגיגה למען מטרה טובה".

ילדים וילדות כבר ביקרו בבית החולים לדובים וריפאו בעבר את הדובים והבובות שלהם (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)
ילדים וילדות כבר ביקרו בבית החולים לדובים וריפאו בעבר את הדובים והבובות שלהם (צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן)