שעות הערב במוקד לרפואה דחופה של מכבי שירותי בריאות בקרית מוצקין, מטופלת אונקולוגית (64) מלוות בבנה, הגיעה בתלונה כי היא חשה חולשה בגופה. על פניו, מדובר בפנייה שגרתית, אלא שלאחר מספר בדיקות כלליות, התגלה אצל המטופלת ערך סוכר גבוה. על אף שהיא לא נראתה מיובשת, ד"ר מוחמד נסרה, מומחה לרפואת משפחה, התעקש לבצע בנוסף בדיקות דם שמהם עלה כי רמת הקיטונים בדם אצלה הייתה גבוהה, מה שמעיד על חומציות גבוהה בדם-מצב מסכן המצריך התערבות מידית.

במהרה הובהר לבנה המלווה כי מוכרחים לפנות את אימו להמשך טיפול בבית החולים כאשר במקביל היא קיבלה עירוי נוזלים בכדי לייצב את מצבה. הודות לזיהוי מהיר, טיפול ראשוני ושינוע מהיר להמשך טיפול, המטופלת הגיעה בזמן לבית החולים שהספיקו לייצב את מצבה. צוות טיפול הנמרץ מסר לבעלה של המטופלת לאחר הטיפול: "ללא האבחנה של הרופא, אשתך הייתה ממשיכה לביתה ללא טיפול וכנראה גם לא הייתה שורדת את הערב".

ד''ר מוחמד נסרה, מומחה לרפואה במכבי שירותי בריאות מחוז צפון (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
ד''ר מוחמד נסרה, מומחה לרפואה במכבי שירותי בריאות מחוז צפון (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)

ד"ר מוחמד נסרה, מומחה לרפואת משפחה, שהיה ערני וזיהה בזמן את המצוקה סיכם: "לאחר אירוע כזה אני מבחינתי רכשתי את כל העולם. סיפוק גדול עבורי להציל חיים, זאת העבודה שלי ובשביל זה אני מגיע כל בוקר למטופלים שלי. שאני רואה את התמונה המלאה אני יכול רק לומר שהיום אני אוהב את המשפחה שלי יותר מתמיד"