ניתוח מפורט של שיערו של המלחין הגרמני, לודוויג ואן בטהובן, שמת בגיל 56 לפני כמעט 200 שנה, חשף כי הוא ככל הנראה סבל ממחלת כבד קשה, אשר גרמה למותו בסופו של דבר. נטען כי בטהובן היה שותה בקבוקי יין באופן קבוע, מה שגרם לו לבעיות בריאותיות עוד בשנות ה-20 לחייו.

בנוסף לכך שסבל מאובדן שמיעה, למלחין הקלאסי המפורסם היו תלונות חוזרות ונשנות על בעיות במערכת העיכול לאורך חייו, כמו גם מחלת הכבד. בטהובן כתב מכתב לאחיו ב-1802, לפיו ביקש שהרופא שלו, יוהאן אדם שמידט, יקבע את אופי "מחלתו" לאחר מותו ויחשוף אותה ברבים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בדיקת DNA שבוצעה בקצוות שיערותיו, חשפה עדויות לזיהום הפטיטיס B שככל הנראה תרם למותו ב-27 במרץ 1827 בווינה, אוסטריה. הדוקטורנט של אוניברסיטת קיימבריג', טריסטן בג, אמר: "בטהובן סבל משילוב כלשהו של הגורמים הללו, כך שלפי המחקר שלנו, הרגלי שתיית האלכוהול שהיו לו הם אלה שהביאו למותו". החוקרים לא הצליחו לחשוף את הסיבה לאובדן השמיעה של המלחין.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לפי בדיקת DNA התברר כי בטהובן סבל ממחלת כבד (צילום: רויטרס)
לפי בדיקת DNA התברר כי בטהובן סבל ממחלת כבד (צילום: רויטרס)

יצירותיו של לודוויג ואן בטהובן כללו את סונטת אור ירח משנת 1801, והייתה לו השפעה עצומה על עמיתיו המלחינים כשביניהם יוהנס ברהמס ופרנץ ליסט. לפי מכתבים שכתב, ניכר כי המלחין צרך אלכוהול באופן קבוע. למרות שקשה לדעת כמה הוא שתה, חבר קרוב כתב שבטהובן שתה לפחות ליטר יין לצד ארוחת הצהריים בכל יום.