המושל הרפובליקני במדינת איידהו חתם הלילה (ראשון) על הצעת חוק המאפשרת הוצאה להורג על ידי כיתת יורים, זאת על רקע מחסור כללי בזריקות המתה. 

המחסור גרם גם למדינות אחרות בשנים האחרונות להחזיר שיטות דומות של הוצאה להורג. במיסיסיפי, יוטה, אוקלהומה ודרום קרולינה יש חוקים המתירים כיתות יורים במידה ושיטות אחרות של הוצאה להורג לא יהיו זמינות לשימוש. על פי מרכז המידע לעונש מוות בארה"ב, חוק דומה בדרום קרוליינה ממתין לתוצאות של חוות דעת משפטית.

חלק מהמדינות החלו לשפץ כיסאות חשמליים למקרה שיהיה מחסור בזריקות המתה. אלבמה לדוגמא בנתה מערכת להורג אנשים על ידי חנקן, אך טרם נעשה בה שימוש.

"בזמן שאני חותם על הצעת חוק זו, חשוב לציין כי הגשמת הצדק יכולה וחייבת להיעשות על ידי מזעור הלחץ אלו שמוציאים להורג", כתב מושל  איידהו במכתב על הצעת החוק, "באחריותה של מדינת איידהו למלא אחר החוק ולהבטיח ביצוע עונשים פליליים חוקיים".

סנטור רפובליקני מאיידהו שהיה שותף לחוק כיתות היורים, אמר לחבריו הסנאטורים כי "הקושי של המדינה לאתר מספיק זריקות המתה עלולה להימשך ללא הגבלת זמן". בשל כך, הוא מאמין כי הוצאה למוות על ידי כיתת יורים היא "אנושית" לדבריו. הערכות באיידהו הן כי בניית תא ובו תהיה כיתת יורים תעלה כ-750 אלף דולר.