בעוד שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה מסרבת להסתיים וממשיכה לגבות קורבנות משני הצדדים, בתו של הנשיא הרוסי יוצאת למסע בירורים ברשתות החברתיות, שם החליטה לברר מי מבני עמה עדיין נאמן לאביה.

קתרינה טיכונובה, בתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצליחה לסרוק חשבונות מדיה חברתית של כ-70 מיליון רוסים, וזאת כדי להגיע למסקנה שבני ארצה אינם מפגינים מספיק נאמנות כלפי אביה. טיכונובה הסיקה זאת לאחר שפרויקט Innopraktika, שהיא עומדת בראשו, סייע לה לחטט בחשבונות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר של רוסים בני 18 עד 35.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik Mikhail Metzel Pool via)

הארגון הממוקם במוסקבה, רוסיה, חשף כי אנשים בקבוצת הגילים הללו אינם מעריצים את פוטין. בנוסף, חוקרים טענו כי לקבוצות אתניות מסוימות במדינה אין מספיק אחדות, לדברי מנהלת הפרויקט, לאינה לימאייר, "לרוסים רבים אין את הערכים המסורתיים החיוניים לחברה יציבה".

מי היא קתרינה טיכונובה?

טיכונובה היא בתם השנייה של פוטין וגרושתו לודמילה פוטינה. היא בת 36, רקדנית בולטת וסגנית מנהל המכון למחקר מתמטי של אוניברסיטת מוסקבה. היא הייתה נשואה בעבר לקיריל שמאלוב, המיליארדר הצעיר ביותר ברוסיה ובנו של בן בריתו הקרוב ביותר של הנשיא הרוסי, ניקולאי שמאלוב. בן זוגה השני של טיכונובה הוא איגור זלנסקי בן ה-53, ראש הבלט הממלכתי של בוואריה לשעבר.

רקדנית בולטת, טיכונובה (צילום: רויטרס)
רקדנית בולטת, טיכונובה (צילום: רויטרס)