רק לפני כמה שבועות, סטיבן ספילברג, הבמאי ההוליוודי מאחורי שוברי הקופות אי.טי ו-Close Encounters Of Third Kind, אמר כי הוא מאמין שחייזרים קיימים. עוד הוא טען כי ממשלת ארה"ב מסתירה מידע על תצפיות עב"מים, והוסיף: "אני לא מאמין שאנחנו לבדנו ביקום".

בעוד שמילותיו של ספילברג נתקלו בספקנות רבה, טיוטת מאמר חדשה שנכתבה על ידי מדען מאוניברסיטת הרווארד וראש משרד העב"מים של הפנטגון, נחשפה. לפי דבריו של החוקר, ייתכן שספינת חלל של חייזרים "מרחפת סביב מערכת השמש שלנו ושולחת כלים זעירים המכונים 'פרחי שן הארי' בצורת חלליות קטנות, וזאת כדי לקבל ולהעביר מידע", זאת בדומה לדרך שבה בני אדם שולחים חללית לחלל החיצון במטרה לחקור כוכבי לכת.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אברהם לוב, אסטרונום באוניברסיטת הרווארד, ושון מ. קירקפטריק, מנהל המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים של הפנטגון (AARO) פרסמו את הטיוטה שמתמקדת באילוצים הפיזיים של תופעות אוויריות לא מזוהות. הם הסבירו שיתכן שחוצנים חוקרים את האזור שלנו באמצעות מה שהם מכנים "זרעי שן הארי". בחודש יולי 2022, נאס"א פיתחה מערכת מתוחכמת (ARRO) שנועדה לעקוב אחר אובייקטים שמימיים מתחת למים או בחלל, או גם כאלו המסוגלים לעבור ממימד אחד לשני. בקונגרס האמריקאי, הטילו על נאס"א אחריות לאתר לפחות 90 אחוז מהאובייקטים האלו שעוברים בסמוך לכדור הארץ ואורכם גדול מ-140 מטרים.

האמצעי שבאמצעותו ניתן לגלות את אובייקטים הללו, הוא טלסקופ Pan-STARRS. בחודש אוקטובר 2017 זיהה הטלסקופ פולש בלתי מזוהה שזכה לכינוי "אומואמואה", כשלא מעט חוקרים האמינו כי מדובר באובייקט מלאכותי. בסוכנות החלל הלאומית חששו מחדירת אובקייטים קטנים הדומים ל-"אומואמואה" משום שהטלסקופ המשוכלל התקשה מאוד לזהות אותם.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

הטלסקופים המשוכללים מתקשים מאוד לזהות אותם (צילום: אינג'אימג')
הטלסקופים המשוכללים מתקשים מאוד לזהות אותם (צילום: אינג'אימג')

בטיוטת ​​המאמר שפורסמה במגזין livescience, לוב וקירקפטריק הסתכלו על תופעות חריגות לא מזוהות (UAPs, המונח המועדף על הממשלה לעב"מים) כשהם מוגבלים על ידי הפיזיקה הידועה למין האנושי. המחברים מציעים שהגשושיות הלל יכולות להגיע לכדור הארץ לצורכי מחקר מבלי שיזוהו על ידי אסטרונומים, מכיוון שהן ככל הנראה יהיו קטנות מכדי להחזיר מספיק אור שמש לזיהוי בעזרת טלסקופי סקר. "כל הריגול הללו יכולים להיות מצוידים במצנח בעל יחס גדול של שטח למסה וכך להאט בכניסה לאטמוספירה של כדור הארץ כדי למנוע שריפה ואז לרדוף אחר מטרותיהם בכל מקום בו ינחתו", הם כתבו.

סביר להניח שחייזרים ירצו לחקור כוכבי לכת סלעיים עם אטמוספירה במערכת השמש, מציעים המחברים. ממרחק רב - נוגה, כדור הארץ ומאדים כולם נראים מושכים, כאשר כדור הארץ הוא ככל הנראה יהיה בעל העניין הגדול ביותר עבורם ברגע שהחייזרים ימצאו אצלנו עדות למים נוזליים. הציוויליזציה החייזרית שיצרה את הגשושיות הללו לא תצטרך בכלל להיות על ספינת האם ולא סביר אפילו שהם יוכלו אפילו לתקשר עם הגשושיות. בנוסף, הם מציינים שייתכן שהציוויליזציה החייזרית אפילו כבר לא קיימת יותר. רוב הכוכבים במערכת השמש נוצרו מיליארדי שנים לפני השמש. כוכב לכת שראוי למגורים עם חיים תבוניים יכול היה לשלוח את כלי הריגול האלה לבצע את הבדיקות הרבה לפני היווצרות כדור הארץ - ויתכן שמאז כבר הושמדו.