ממשלת לבנון החליטה אתמול כי שעון הקיץ ייכנס לתוקף מחר בלילה, אחרי שאזרחי המדינה נאלצו להתמודד מאז תחילת השבוע עם שני אזורי זמן בשל מחלוקת פוליטית־דתית.

לבנון הייתה אמורה לעבור לשעון קיץ בלילה שבין שבת לראשון, אולם הממשלה החליטה לדחות את השינוי לחצות ב־20 באפריל. אף שראש הממשלה הסוני נג'יב מיקאתי, לא סיפק סיבה לדחייה, ההערכות הן שהמטרה היא להקל על הצמים בחודש הרמדאן. מנגד, הנוצרים במדינה דרשו לשמור על הנוהל של הפעלת שעון הקיץ בסוף השבוע האחרון של מרץ, בדומה לאירופה.

ביירות, לבנון (צילום: רויטרס)
ביירות, לבנון (צילום: רויטרס)

גם עסקים רבים, בתי ספר וכלי תקשורת התנגדו להחלטה הממשלתית, וכך גם שתי ספקיות שירותי הסלולר במדינה, שקראו למשתמשים להזיז את השעון שעה קדימה. כתוצאה מכך, מיום ראשון מתנהלת לבנון בשני אזורי זמן, שיוצרים בלבול ואבסורד מוחלטים. ברשתות החברתיות הראו צילומים של הלוח האלקטרוני בנמל התעופה הבינלאומי בביירות, שהציג צד אחד עם השעה 9:05 והצד השני עם השעה 10:05. גם ערוצי הטלוויזיה הציגו את השעה על המסך בהתאם לשיוכם הדתי־פוליטי.

אתמול הודיע מיקאתי כי הושגה פשרה, שתאפשר את המעבר לשעון הקיץ בלילה שבין רביעי לחמישי, אחרי שיטופלו "כמה סוגיות טכניות שנוצרו בשל ההחלטה הקודמת". הוא טען כי "הבעיה אינה שעון קיץ או שעון חורף אלא היעדרו של נשיא".