מדענים בחברה המלכותית לאסטרונומיה, חשפו תגלית פורצת דרך שעוררה את עולם האסטרונומים. חור שחור עצום, הממוקם במרחק של 657 מיליון שנות אור בגלקסיית PBC J2333.9-2343, שינה את כיוונו וכעת הוא פונה לכדור הארץ.

צוות האסטרונומים הבינלאומי, גילה כי החור השחור שינה את כיוונו עקב פעילות ייחודית המתרחשת בליבתו. "הגלקסיה ששמה PBC J2333.9-2343, סווגה בעבר כגלקסיית רדיו אך המחקר החדש גילה אחרת", נכתב בחשבון הטוויטר של החברה המלכותית לאסטרונומיה (RAS) בצירוף תמונה של החור השחור.

התגלית נחשפה לאחר שחוקרים סיווגו מחדש את הגלקסיה, שנחשבה קודם לכן לגלקסיית רדיו, והבחינו כי הסילון הרלטיביסטי של החור השחור, שינה את כיוונו בכ-90 מעלות וכעת הוא מכוון ישירות לכיוון כדור הארץ. למרות שהמדענים אינם בטוחים מה גרם לשינוי זה, החשדות הן שגלקסיית PBC J2333.9-2343 עלולה להתנקש בגלקסיה אחרת, מה שהוביל לשינוי הכיוון.

הממצא גרם להתרגשות רבה בקרב אסטרונומים, מאחר והדבר ייתן להם כלים חדשים לחקר חורים שחורים. אך במקביל, יש גם חשש מההשפעה שעלולה להיות לו על כוכב הלכת שלנו. כשהחור השחור פונה ישירות לכדור הארץ, הוא עלול לגרום להפרעות בגלקסיה שלנו.