מדענים מסוכנות החלל הלאומית של ארה"ב, נאס"א, עוקבים אחר תופעה משונה שמתרחשת בפעם השנייה תוך שבוע על השמש. ה"חור" הראשון, זוהה על פני הכוכב שנמצא במרכז מערכת השמש ב-23 במרץ, והוא גדול פי 30 מכדור הארץ, כשהשני גדול פי 20. שני החורים תועדו על ידי מצפה השמש הדינמי של נאס"א (SDO), החוקר את ההתרחשויות על הכוכב.

על פי סוכנות החלל הלאומית: "החורים הם אזורים פתוחים במהווים מקור אחד לרוח שמש במהירות גבוהה. הם נראים כהים כשמסתכלים עליהם באור אולטרה סגול כמו שניתן לראות בתיעוד. מדי פעם, רוח השמש יכולה ליצור זוהר בקווי רוחב גבוהים על פני כדור הארץ".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהשוואה לראשון, החור השני נמצא על "קו המשווה" של השמש. "צורתו של החור אינה מיוחדת אך המיקום הופך אותו למעניין מאוד", אמר דניאל ורסכרן, פרופסור לפיזיקת חלל ואקלים באוניברסיטת קולג' בלונדון ל-Insider. "רוחות מהירות שנפלטות מהחור ינשבו לכדור הארץ ביום שישי בלילה עד שבת בבוקר השבוע".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אמנם, התמונה עשויה להיראות מדאיגה, אך היא אינה מעידה על כך שהאנושות בסכנה. חורים בשמש הינם תכונה נפוצה של הכוכב, אם כי הם מופיעים במיקומים שונים - במיוחד ליד הקטבים - ובתדירות גבוהה יותר בזמנים שונים של מחזור הפעילות של השמש.