תורם זרע סדרתי בשנות ה-40 לחייו, שנחשב לאביהם של מאות ילדים, אמור להופיע בבית המשפט במדינתו בחודש הבא (אפריל 2023) לאחר שהואשם בהטעיה של מאות נשים. 

ג'ונתן ג'ייקוב מאייר, בן 41 מהולנד, עורר זעם רב בקרב אימהות רבות שפנו לבנק הזרע וקיבלו את תרומתו. הנשים לא היו מודעות לעובדה שהאיש תרם את זרעו מאות פעמים - מה שהעלה את החששות לבריאותם הנפשית של הילדים ובנוסף לכך, סיכון מוגבר לגילוי עריות והתרבות, כך לפי אנשי מקצוע רפואיים.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מעשיו של ג'ייקוב הביאו לכך שהרשויות בהולנד עדכנו את החוק, כי תורמים יוכלו לתרום זרע ל-12 נשים לכל היותר. קרן דונורקינד הגישה תביעה נגד בן ה-41 לבית המשפט, לאחר שהאגודה ההולנדית למיילדות וגניקולוגיה חשפה את המקרה ב-2017. באותה התקופה, התורם כבר היה אב ל-102 ילדים לאחר שתרם זרע ב-10 מרפאות שונות בהולנד. מאוחר יותר הוא הוכנס לרשימה השחורה של בנקי הזרע במדינה - אך הוא המשיך לתת תרומות במדינות נוספות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

תרומת זרע, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
תרומת זרע, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

אווה, אישה הולנדית שהביאה לעולם ילד מזרעו של ג'ייקוב ב-2018, אמרה: "אם הייתי יודעת שיש לו למעלה מ-100 ילדים, לעולם לא הייתי בוחרת בו. כשאני חושבת על ההשלכות שיכולות להיות לזה על הילד שלי, הבטן שלי מתהפכת. אימהות רבות פנו אליו בבקשה לחדול מלתרום זרע אבל שום דבר לא עוזר, אז תביעה בבית המשפט היא האפשרות האחרונה שלנו. אני חייבת להגן על הילד שלי".

קרן דונורקינד ואווה פועלות יחד כעת להשמדת כל זרעו המאוחסן של התורם הסדרתי. יו"ר הקרן, ואן דר מיר, אמר: "אנו ננקוט בצעדים נוקשים נגד מר מאייר, מאחר והממשלה לא עושה דבר בעניין. עלינו להגיע לבנקי הזרע הגדולים בעולם ובכך למנוע מהם לקבל תרומות נוספות ממנו".