"האם תהיתם פעם איך נראה אדם שמזריק בוטוקס כבר עשרות שנים ואז מפסיק בבת אחת?", שאלה ברנדה בליי בסרטון שהעלתה לחשבון ה-TikTok שלה תחת השם @nursebblay, שצבר מאז 384 אלף צפיות. בקליפ, הצביעה האחות על מצחה והציגה את תנועת השרירים בין גבותיה ובמצחה. "הפסקתי להזריק באוקטובר אז ההשפעה די נעלמה - אבל אם תשימו לב, השרירים שלי לא ממש מגיבים כי לא הפעלתי אותם שנים", הסבירה. "עכשיו אני בונה בעצם את השרירים שלי מחדש", המשיכה בליי. 

לפי התיאור שלה, האחות טענה כי ההזרקות עלולות לגרום לסוג של "ניוון שרירים", ובנוסף לכל זה, אמרה שאחרי שתפסיקו להזריק בוטוקס, העור עשוי להיראות דק בהרבה. פטרישיה וקסלר, רופאת עור מניו יורק, הסבירה כי השרירים שלנו "עלולים להתנוון כשאנו לא מפעילים אותם", וזאת כתוצאה משימוש בבוטוקס ללא הפסקה - כך כתבה במאמר שנכתב בשנה שעברה. מחקר שנערך בשנת 2010 באוניברסיטת קלגרי, מצא שחיות שהוזרק להם הרעלן, חוו חולשת שרירים בגוף, אפילו במקומות שלא הוזרק אליהם בוטוקס.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

ברנדה בליי, שיתפה את הגולשים במה שקרה לה כשהפסיקה להזריק בוטוקס (צילום: מתוך טיקטוק)
ברנדה בליי, שיתפה את הגולשים במה שקרה לה כשהפסיקה להזריק בוטוקס (צילום: מתוך טיקטוק)

@nursebblay What hapoend if you use Botox for 20 years?#wrinkles #botox #midlifewomen #fiftyplus #aging #50 #follow #fypage ♬ original sound - Nursebblay

בוטוקס - הידוע גם בשמו הרשמי "בוטולינום טוקסין" - הוא חלבון רעלן עצבי המיוצר על ידי החיידק קלוסטרידיום בוטולינום וזנים דומים, המרפה את השרירים בפנים באופן זמני. ד"ר מנסי שירוליקר, מומחה לרפואת עור, אמר ל"פוסט" כי לאחר שתפסיקו להזריק את הרעלן, התוצאות לא ייעלמו מיד. "הקמטים לא יחזרו בין לילה", הסביר. "העוד עדיין ייראה צעיר יותר וחלק יותר עם קמטים רכים מכיוון שהשריר עצמו נחלש עם הזמן".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מגיבים רבים כתבו לבליי כי הם לא רואים שום דבר רע בעור הפנים שלה, אלא להיפך. "אני לא רואה כאן משהו פסול", כתבה לה גולשת אחת. שני הגיב: "את נראית נהדר למרות שעצרת. תודה שהיית כנה לגבי השימוש בחומר".