אישה חסרת לב מפלורידה, ארה"ב, הודתה שרימתה ניצול שואה אומלל בן 87, אותו הכירה באתר היכרויות - בכך שגבתה ממנו קרוב לשלושה מיליון דולר, כך נמסר ממשרד התובע הפדרלי ל-New York Post. 

ההונאה ארוכת השנים, עלתה לקורבן הקשיש בחסכונות שצבר במשך כל חייו, וזאת בזמן שפאצ'ס סטרגו בת ה-36, חיה חיי מותרות כשברשותה בית גדול, מכונית ספורט מסוג קורבט, חופשות מפוארות ופריטי מעצבים יוקרתיים שכללו שעוני רולקס, כך דיווח משרד הפרקליטות של ארה"ב, מחוז דרום בהודעה לעיתונות ביום שישי האחרון. בסך הכל, הקורבן חתם על 62 שיקים בסכום של 2.8 מיליון דולר שנכנסו היישר לחשבונה של סטרגו.

בשנת 2017, לאחר שבת ה-36 הכירה את ניצול השואה באתר היכרויות, היא ביקשה ממנו הלוואה כדי שתוכל באמצעותה לשלם לעורך דין המנהל עבורה תביעה נזיקית, כך פרסם ה-the feds. את הכספים המגיעים לה מהנתבעים, התחייבה להעביר ישירות לקשיש, אך ראיות הצביעו על כך שסטרגו מעולם לא קיבלה סנט אחד מתביעת נזיקין כלשהי.

במהלך ארבע וחצי השנים הבאות, רשת השקרים של בת ה-36 התרחבה, עד שהיא רוקנה את חשבונותיו של ניצול השואה לחלוטין. היא דרשה ממנו להפקיד כספים לחשבון הבנק שלה, בטענה שבמידה והכספים לא יועברו - חשבונה יוקפא והמלווה לעולם לא יקבל את כספו בחזרה, כך נמסר מהפרקליטות האמריקאית. הקורבן המשיך להעביר סכומי כסף לחשבונה של סטרגו, ובשלב מסוים היא אף יצרה חשבון מייל המתחזה לעובד בנק ששולח חשבוניות בגין ההעברות למלווה.

ניצול שואה עם מספר על היד (צילום: רויטרס)
ניצול שואה עם מספר על היד (צילום: רויטרס)

במשך השנים, סטרגו רכשה בכספי ההונאה יאכטה קטנה ומכוניות נוספות בנוסף לקורבט, למעלה מ-100 פריטי יוקרה, תכשיטים ואקססוריז ממותגי על הכוללים את טיפאני, ראלף לורן, ניימן מרקוס, לואי ויטון והרמס. לאחר שנתפסה, היא הודתה באשמה בסעיף של הונאה ברשת והיא צפויה לעונש של עד 20 שנות מאסר. בנוסף, היא חויבה בתשלום פיצויים בסך של 2.8 מיליון דולר לקורבן, אותם הוא יקבל לאחר מכירה פומבית של הפריטים אותם רכשה מכספו.

"פאצ'ס סטרגו גנבה את כל חסכונותיו של ניצול שואה בן 87, שכל מה שרצה בגילו המופלג הוא זוגיות. התנהלותה של הנאשמת הינה חולנית ועצובה", אמר התובע האמריקני, דמיאן וויליאמס בבית המשפט. "הודות לעבודה הקשה של ה-FBI בשיתוף עם משרדנו, סטרגו תיקח אחריות על מעשיה הנבזים ותשלם ביוקר על הונאתה". דיון בעניינה ייערך ב-27 ביולי.