חוקרים ומדענים רבים ניבאו וחזו את קיצה של האנושות ושל כוכב הלכת שלנו החל מג'ון הקדוש במאה הראשונה לספירה ועד ל"נוסעים בזמן" ברשת החברתית TikTok. אך למרות שלא כולנו מתייחסים לתחזיות הללו ברצינות - כאשר אבי המדע המודרני מנבא את סוף העולם, רבים חושבים שזהו דבר שיש להתייחס אליו ברצינות רבה.

אייזק ניוטון, שגילה תגליות רבות בתחומי הפיזיקה והמתמטיקה האמין כי העולם יגיע לקיצו בשנת 2060. זה אולי היה נראה רחוק מהיום בו הוא העלה את התחזית, אי שם בשנת 1704, אך מדובר בעוד 37 שנים בלבד. רבים מאתנו יהיו בחיים כשהיום הזה ככל הנראה יגיע, וסקרים שהועלו לאחרונה מצביעים על כך שאחד מכל שבעה אנשים מאמינים כי העולם יסתיים בשנה זו.

אייזיק ניוטון (צילום: ויקיפדיה)
אייזיק ניוטון (צילום: ויקיפדיה)

ניוטון נעזר במחקרו המדוקדק בתנ"ך ובכתבים דתיים אחרים כדי לחשב את התאריך הספציפי שבו ייחרב העולם, והוא האמין כי במהלך המאה ה-21, ישו ישוב וימלוך במשך אלפי שנים, בעוד שהעם היהודי יקים "ממלכה פורחת ונצחית" בישראל. מומחה אחר, ניוטון ד' סנובלן, הסביר כי חוקרים רבים ידעו על התחזית של ניוטון כבר שנים רבות אך היא נודעה בציבור הרחב רק לאחרונה. עוד הוסיף המומחה כי עדיין מופצות לא מעט תחזיות אפוקליפטיות: "אחד המדענים המובילים כיום, מרטין ריס, טען כי למין האנושי יש סיכוי של 50-50 לשרוד את המאה ה-21".

בנוסף למלחמות, שינויי האקלים ומגפות חדשות שצצות מדי יום - קל להאמין שהעולם יכול להגיע לקיצו בכל רגע. לפחות, אם נאמין לאחד המדענים הגדולים ביותר בכל הזמנים, נותרו לנו עוד 37 שנים טובות לחיות.

סוף העולם, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
סוף העולם, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)