הצמיד הזה לא סתם תכשיט יפה. התכשיט היה שייך לפרעה אמנמופה מהשושלת ה-21, שלא היה די מפורסם בעולם הפרעונים. מדובר בשליט שחי בין 993 ל-984 לפני הספירה. אבל גם אם לא היה הכוכב הכי בוהק בפנתיאון הפרעונים, בהחלט היה לו סטייל.
הצמיד עשוי מחתיכת מתכת אחת ומעוטר באבן של לפיס לזולי - האבן הכחולה העמוקה הנדירה עם נצנצי הזהב שהייתה חביבה על המעמד השליט המצרי העתיק. הלפיס לזולי היה כל כך יקר וחשוב שהוא נחשב לסמל של האלים ולבעל כוחות ריפוי.
הצמיד נעלם מהמעבדה בימים האחרונים, אך משרד התיירות והעתיקות לא פירט מתי בדיוק הוא נראה לאחרונה. כששמו לב לאובדן, הרשויות המצריות לא מיהרו לספר לכולם. הם ניסו קודם חקירה סמויה אצל העובדים. רק לאחר שהחקירה הסמויה לא הניבה תוצאות, הם הודיעו על אובדן הצמיד ופתחו במצוד ארצי מלא. תמונות הצמיד הופצו לכל נמלי התעופה, נמלי הים ומעברי הגבול. משרד התיירות והעתיקות המצרי הקים גם ועדה מיוחדת לעשות מלאי של כל מה שיש במעבדת השיקום.
מצרים, למרבה הצער, לא זרה לגניבות מרעישות. ב-1977 נגנב ציור של ואן גוך בשם "פרחי פרג" בשווי 55 מיליון דולר ממוזיאון מוחמד מחמוד חליל בקהיר. הציור אומנם הוחזר ב-1979, אבל ב-2010 הוא נגנב שוב - והוא עדיין במקום לא ידוע.
מה שהופך את הסיפור הזה לעוד יותר מביך זה העיתוי. הצמיד היה בדיוק בתהליך שיקום כהכנה להצגה במוזיאון "Scuderie del Quirinale" ברומא. הוא אמור היה להיות כוכב בתערוכה מפוארת בשם "Treasures of the Pharaohs" שתיפתח ב-24 באוקטובר עם 130 יצירות מצריות. זאת התערוכה הגדולה ביותר מסוגה באיטליה מאז 2003.
עכשיו, במקום להתרברב עם צמיד של פרעה אמיתי, התערוכה תצטרך להסתדר עם תמונה ותיאור של "הצמיד שהיה כאן אבל עכשיו אינו". לא בדיוק מה שמכונה יחסי ציבור טובים.
בנוסף, הגניבה מתרחשת שבועות ספורים לפני הפתיחה החגיגית של המוזיאון המצרי הגדול ב-1 בנובמבר. זה אמור להיות אירוע תרבותי ענק תחת ממשלת נשיא עבד אל-פתח אל-סיסי, שכבר השקיע מיליארדים בפרויקט המוזיאון החדש.
המוזיאון החדש אמור לקבל את אוצרות תותנקאמון ואוספים נוספים, והוא חלק מיוזמה רחבה יותר לחזק את תשתיות המוזיאונים במצרים ולמשוך תיירים. המסר שגניבה כזו שולחת לעולם הוא לא בדיוק מה שהממשלה המצרית רצתה עכשיו.