הטיסה, שנעלמה ב־8 במרץ 2014 בדרכה מקואלה לומפור לבייג'ינג, נשאה 239 נוסעים ואנשי צוות והפכה לאחת התעלומות הגדולות והקטלניות בתולדות עולם התעופה.
על פי הדיווח, מקיי עבד באותה עת על אסדת הנפט Songa Mercur מול חופי וייטנאם. במהלך הפסקה יצא לעשן, ואז הבחין במטוס בוער בשמיים. הוא מיהר לדווח על כך במייל לממונים עליו, וציין כי צפה בלהבות שנמשכו בין 10 ל־15 שניות, ללא תנועה רוחבית של המטוס.
לדבריו, המייל נשלח בתקווה לסייע למשפחות הקורבנות, אך בהמשך הודלף לתקשורת - והוא עצמו מצא את עצמו מוצג כמי שטעה. מקיי מדגיש כי למרות הספקות, יש לו שאלות רבות בנוגע למסלול הטיסה, לעיכוב בפרסום נתוני המכ"ם ולממצאים שנמצאו באי ראוניון.
בעקבות הדיווח שלו, נמסר כי גורמים וייטנאמיים אף שיגרו מטוסים לחיפוש באזור. עם זאת, החיפושים הרשמיים אחר המטוס הופסקו שוב באפריל האחרון, כאשר שר התחבורה של מלזיה הסביר כי תנאי העונה אינם מאפשרים את המשך המבצע - וציין כי החיפושים צפויים להתחדש בהמשך השנה.
במקביל, מהנדס בכיר ב־EgyptAir טוען כי מצא סתירות בממצאים הקיימים, במיוחד בנוגע למצב שרידי המטוס, וטוען כי ניתן לפתור את התעלומה בצורה שתייעל את החיפושים. עשור לאחר ההיעלמות, טיסת MH370 ממשיכה להעסיק חוקרים, מומחים ובני משפחות – כשהשאלות סביב גורלה של הטיסה עדיין נותרות פתוחות.