שישה טנקי לאופרד 2 עושים את דרכם מספרד לאוקראינה ואמורים להגיע בעוד פחות משבוע, כך אמרה שרת ההגנה הספרדית מרגריטה רובלס בסוף השבוע. ארה"ב, במקביל, תתחיל לאמן את הכוחות האוקראינים על טנקי אברמס שלה בחודש הבא, בשאיפה להכניסם לשדה הקרב לפני סוף הקיץ.

תוספת הגנה משמעותית: מערכת הנשק החדשה של אוקראינה

עם זאת, המומחים מזהירים כי לטנקים אלה לא תהיה השפעה מיידית על המלחמה ברוסיה. טנקי קרב ראשיים מודרניים הם כלי נשק מסובכים. חלק ניכר מהיעילות שלהם בשדה הקרב מסתכם במערכות אלקטרוניות ומחשוב מתוחכמות בבסיסן. אולם, עבור התחזוקה השוטפת דרושה הכשרה מפורטת, זאת לצד חלפים שיהיה צורך להעבירם מארה"ב לקייב או לפולין. "הייתי אומר שהיכולת לאמן חיילים אוקראינים לטפל בכל טנק שיינתן להם היא חשובה יותר מלתפעל את הטנק שבו הם משתמשים", אמר ניקולס דראמונד, מומחה בתעשייה הביטחונית המתמחה בלוחמה יבשתית וקצין לשעבר בצבא הבריטי.

דרו תומפסון, עמית מחקר בכיר מבקר בבית הספר למדיניות ציבורית של לי קואן יו באוניברסיטה הלאומית של סינגפור, אמר שהפנטגון טוב בפתרון בעיות לוגיסטיות קשות, "אבל הסיכון גבוה גם לארה"ב וגם לאוקראינה".

"היכולת לתמוך בנגמ"שים מבסיס לוגיסטי אירופאי היא בהחלט עדיפה", אמר תומפסון, בהתייחסו למודל הטנקים המועסקים ב-13 מדינות באירופה. המספר העצום של הנגמ"שים הזמינים מקל על תהליך הסיוע, כך לדברי דראמונד, יועץ ליצרן הטנקים הגרמניים. יותר מ-4,000 מהטנקים נמצאים בשירות, וזה אומר ש"חלקי חילוף זמינים בקלות ממקורות רבים", אמר.