המפלגה הרפובליקנית ממשיכה לחמם מנועים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, כאשר המועמד המוביל מטעמה הוא הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שעל אף האישום הפלילי והשערוריות הרבות, ממשיך להוביל בסקרים הפנימיים. על פי סקר NBC NEWS, כמעט 70% מהרפובליקנים השיבו כי יצביעו לו.

עוד עולה מהסקר, כי טראמפ בן ה-76 מוביל בפריימריז במפלגה הרפובליקנית עם 46%, ואחריו במקום השני עם 31%, כוכב בחירות האמצע ומושל פלורידה, רון דה סנטיס. במקום השלישי מופיע סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס עם 6%, מושלת קרוליינה הדרומית לשעבר ניקי היילי עם 3%, וכך גם הסנטור טים סקוט ומושל אקרנסו לשעבר אסא האצ'ינסון.

בחירות בארה''ב בצל הקורונה (צילום: רויטרס)
בחירות בארה''ב בצל הקורונה (צילום: רויטרס)

כמו כן, מנתוני הסקר עולה, כי 68% ממצביעי המפלגה הרפובליקנית מסכימים כי החקירות הפליליות סביב הנשיא לשעבר טראמפ הן ממניעים פוליטיים ונועדו למנוע ממנו להיות שוב בבית הלבן. לכן, הם מרגישים כי הם חייבים לתמוך בו ברגע זה, כדי למנוע מיריביו לנצח. עם זאת, 26% ממצביעי המפלגה מאמינים כי חשוב למנות מועמד אחר, שיוכל להתמקד בבחירות הכלליות ולא בשערוריות מסביב. במקביל, מבין מצביעי שתי המפלגות - 52% מאמינים כי ההאשמות סביב טראמפ הן אינן פוליטיות, בעוד ש-43% בקרב המצביעים הרפובליקנים והדמוקרטים, מאמינים כי החקירות כלפיו לא הוגנות.

בנוסף, הסקר של רשת NBC הציג כי רוב הציבור האמריקאי כלל לא מעוניין שביידן וטראמפ יתמודדו בבחירות לנשיאות ב-2024. על פי הסקר, 70% מכלל הציבור ו-51% מהדמוקרטים, מאמינים שביידן בן ה-80 לא צריך לרוץ לכהונה שנייה, כשהטענה העיקרית היא גילו המופלג. אחד המשתתפים בסקר, מצביע המפלגה הדמוקרטית, השיב כי "הנשיא צריך לשקף את קבוצת הגיל במדינה, שניהם צריכים לפרוש, זה תורו של מישהו אחר". באשר לטראמפ, 60% מהאמריקאים, כולל שליש מהרפובליקנים, מאמינים שהנשיא לשעבר לא צריך להתמודד שוב ב-2024. 

בהמשך, הציג הסקר כי 41% מכלל המשתתפים השיבו כי יצביעו לביידן בבחירות הכלליות, לעומת 47% שהשיבו כי יצביעו למועמד רפובליקני בסופו של דבר. כמו כן, 88% מהמצביעים הדמוקרטיים ענו כי יצביעו לביידן, וכך גם 22% מהעצמאיים. הנתון המפתיע הוא, כי 3% מקרב הרפובליקנים, השיבו כי יצביעו למועמד הדמוקרטי.