בית המשפט הפדרלי במנהטן יחל היום (שלישי) בבחירת חבר המושבעים שייקחו חלק במשפט נגד נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, שעתיד להתנהל בגין האשמות כי אנס אישה לפני 30 שנה. את התביעה הגישה אי. ג'ין קרול, המאשימה את טראמפ כי הוא תקף אותה בחדר הלבשה של חנות בשדרה החמישית באמצע שנות ה-90. 

בתוך כך, הצוות המשפטי של טראמפ הציע לשאול את המושבעים הפוטנציאלים, "האם לדעתם תנועת Me Too הלכה רחוק מדי", ועל דעותיהם לגבי ההאשמות על תקיפה מינית שהועלו נגד ברט קוואנו במהלך הדיון בסנאט במינויו לבית המשפט העליון. מנגד, עורכי הדין של קרול מבקשים לזהות מושבעים פוטנציאלים שעוקבים אחר הנשיא לשעבר ברשת המדיה החברתית Truth Social, וגם דורשים לשאול האם הם מאמינים לטענות של טראמפ בנוגע לבחירות לנשיאות 2020.

עם זאת, מומחים משפטיים כבר הצהירו כי השופט לואיס קפלן, יגביל שאלות בגוון פוליטי. כמו כן, השופט קפלן הורה שחברי המושבעים לא יזוהו באופן פומבי בגלל "הסיכון המשמעותי" שהם עלולים להיות נתונים אליו. 

כאמור, קרול טוענת כי טראמפ הצמיד אותה לקיר של חנות כלבו בניו יורק ותקף אותה מינית. את התביעה הגישה בשנה שעברה, במסגרת חוק חדש שחוקק במדינת ניו יורק, אשר מאפשר לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, להגיש תביעה אזרחית גם לאחר תום תקופת ההתיישנות. לטענתה של קרול, טראמפ הוריד את הגרביונים שלה ואנס אותה בכוח במשך מספר דקות, עד שהצליחה לדחוף אותו ולברוח מהחנות. עוד סיפרה קרול, כי לא הגישה תלונה במשטרה באותו זמן, כי היא "הייתה בהלם ולא רצתה לחשוב על עצמה כעל קורבן אונס", וכי ייעצו לה לשתוק, כי טראמפ הוא "איש עסקים רב עוצמה שיקבור אותה". 

אי. ג'ין קרול (צילום: gettyimages)
אי. ג'ין קרול (צילום: gettyimages)

עורך דינה של קרול כבר הצהיר כי "התקיפה המינית של טראמפ גרמה לקרול לסבול מנזקים פסיכולוגיים מתמשכים, אובדן הכבוד והיכולת לנהל מערכות יחסים אינטימיות ופגיעה בפרטיות שלה. יתר על כן, ההשמצות של טראמפ נגדה פגעו במוניטין שלה וגרמו לה לנזק רגשי ומקצועי".

טראמפ מצדו הכחיש את הטענות וקרא להן "הונאה מוחלטת". לאחר שטענה כי כתבה על התקיפה בספר זיכרונות משנת 2019, אמר טראמפ כי הוא צריך להימכר בתור ספר למדע בדיוני. טראמפ הוסיף כי קרול משקרת, וכי התקיפה מעולם לא יכלה להתרחש, כי "היא לא הטעם שלו". עורכי דינו כבר הצביעו על כך שאין עדי ראייה או ראיות מצולמות, כי לטענתם "התקרית הזו לא התרחשה מעולם". הצוות המשפטי של הנשיא לשעבר גם האשים את קרול כי המציאה את סיפור האונס "כדי למכור ספר מטעמים פוליטיים".

חשוב לציין, כי קרול הגישה ב-2019 גם תביעת לשון הרע כנגד טראמפ, בטענה כי השמיע הערות מזלזלות ותייג אותה כשקרנית לאחר פרסום ספר הזיכרונות. עם זאת, תיק התביעה עדיין לא הגיע לבית המשפט, לאחר ערעור שהגיש הצוות המשפטי של טראמפ.